RODATGE

Barcelona és l'escenari d'una superproducció en 3D

Manuel Huerga filma durant un any els grans esdeveniments de la capital catalana amb les tecnologies més avançades

La pel·lícula, que mostra espectaculars imatges del Barça-Reial Madrid, la manifestació de l'11-S i el piromusical de la Mercè, s'estrenarà en cines comercials

Càmeres d’última tecnologia en 3D, durant el rodatge del documental de Manuel Huerga sobre Barcelona.

Càmeres d’última tecnologia en 3D, durant el rodatge del documental de Manuel Huerga sobre Barcelona. / MEDIAPRO (Mediapro)

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA SAVALL / BARCELONA

Manuel Huerga, realitzador de la pel·lícula 'Salvador' i director de les venerades cerimònies d'inauguració i de clausura delsJocs Olímpics de Barcelona 92, fa un any que està immers en el rodatge de 'BCN3D', una ambiciosa producció que compta amb l'última tecnologia per captar imatges en tres dimensions gràcies a les càmeres EPIC, utilitzades per Peter Jackson en el rodatge d''El hòbbit'.

Notícies relacionades

La pel·lícula és un documental que segueix un pla seqüència que traça un viatge geogràfic perBarcelonapels escenaris i moments més emblemàtics que viu la ciutat, com l'últim partit de Lliga que va enfrontar el Barça amb el Reial Madrid, la concentració de 15.000 motos Harley Davidson, l'espectacularitat del piromusical de la Mercè, l'ambient del Festival Grec, la representació d''Aïda' al Gran Teatre del Liceu, un matí al mercat de la Boqueria, la pluja d'estelades onejant a la manifestació de l'11 de Setembre passat i també la dels indignats del 15-M. "Ha sigut un any intens, atípic", manifesta Huerga, que insisteix que no es tracta d'un viatge en bus turístic. "No és una postal de Barcelona, és una experiència innovadora". La imatge més esperada, sens dubte, els dos gols que Messi va marcar al Madrid al Camp Nou amb la sensació d'immersió que proporciona el 3D.

La pel·lícula, produïda per Mediapro, encara no ha finalitzat el rodatge i després de la complicada fase de muntatge té prevista l'estrena en sales comercials de tot el món a finals del 2013 o principis del 2014.