repercussió d'un accident mortal

Els ciclistes demanen mesures de seguretat per evitar atropellaments al carril bici

Uns 400 accidents de bicicletes es produeixen cada any a Barcelona

2
Es llegeix en minuts

Dues de les principalsassociacions de ciclistesde Barcelona han reclamat més mesures de seguretat en els girs en què els vehicles han de travessar el carril bici i han denunciat la falta d'estudis sobre els accidents de bicicletes a la ciutat.

El president del Bicicleta Club de Barcelona (BACC), Joan Valls, i el portaveu de l'Associació per a la Defensa de la Bicicleta (ADB), Roberto Castro, consultats per Efe, han explicat que el tipus d'accident que ha causat aquest dilluns la mort d'una usuària del servei de lloguer de bicicletes de l'Ajuntament de BarcelonaBicingés el més freqüent a la ciutat, quan un vehicle gira per agafar un altre carrer travessant un carril bici en què té prioritat el ciclista.

Cada any es produeixen a la capital catalana uns 400 accidents de bicicleta, dels quals una vintena són de gravetat. L'any passat van morir dos ciclistes als carrers de Barcelona, mentre que els dos anys anteriors no hi va haver víctimes mortals en vehicles de pedals. Joan Valls ha explicat que l'accident més habitual que es produeix a totes les capitals on se circula enbicicletaés el gir dels vehicles per agafar un carrer travessant el carril bici. El patró d'accidentalitat a Barcelona, segons Valls, és el d'un vehicle de repartiment, normalment procedent de fora de la ciutat i poc habituat a conviure amb ciclistes, que se salta el carril bici per girar, fins i tot si el carril està pintat de color vermell. "Ja sigui per l'angle mort, perquè no miren pel retrovisor lateral o perquè pensen que la bicicleta no té prioritat, aquesta és desgraciadament la modalitat d'accident que més es produeix", ha dit a Efe Valls.

Accident mortal

Notícies relacionades

Per la seva part, Roberto Castro, que casualment ha estat un dels testimonis presencials de l'accident mortal que s'ha produït a la cruïlla dels carrers de la Diputació i d'Aribau, ha recordat que són els ciclistes els que tenen prioritat de pas quan segueixen rectes i els vehicles de motor volen girar. En aquest sentit, ha recordat que els conductors de bicicleta han de "tenir un plus de sobreprotecció i ser molt curosos, per la falta de civisme i d'atenció d'alguns conductors de cotxes i camions".

El president del BACC ha recriminat que la pujada del preu del servei delBicingde l'Ajuntament de Barcelona aquest any no contempli una partida per a "seguretat viària, promoció i educació" de la bicicleta. Una dona de 49 anys que anava en una bicicleta de Bicing ha resultat morta al ser atropellada per un camió que ha girat al carrer d'Aribau travessant el carril bici del carrer de la Diputació pel qual anava la ciclista.