UN INNOVADOR CANT A BARCELONA

L'aplaudit pregó de Puyal, diumenge gratis amb EL PERIÓDICO

El diari ofereix l'entranyable intervenció del periodista que va obrir les festes de la Mercè al Saló de Cent

Joaquim Maria Puyal durant el pregó al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. / elperiodico

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / Barcelona

El pregó de la Mercè 2011, pronunciat per Joaquim Maria Puyal, farà història, marcarà un abans i un després en els discursos que donen inici a la festa major de Barcelona. I no només perquè el veterà periodista demostrés una vegada més la seva infinita capacitat per comunicar i seduir l'audiència, sinó perquè amb la seva capacitat innovadora, va convertir durant una hora el Saló de Cent en un gran estudi de ràdio.

Notícies relacionades

Puyal va embastar amb molta mestria la seva història amb la història de la ciutat, amb encertades frases rescatades de la fonoteca, i va aconseguir que la música, la d'abans i la d'ara, que ha acompanyat els barcelonins les últimes dècades es convertís en coprotagonista de l'acte. Van sonar fragments tant de l'Estaca i l'Empordà, com del més recent Al Mar, de Manel, o el més antic El vesti d'en Pasqual, de Núria Feliu. Tot un senyor de Barcelona, Puyal va tancar la seva intervenció amb unes paraules en àrab, xinès, urdú, anglès i castellà.

EL PERIÓDICO DE CATALUNYA regalarà aquest diumenge (només en l'edició de Barcelona ciutat) l'aplaudidíssim pregó, que va ser un cant a Barcelona evocador, emocionant i nostàlgic, però també reivindicatiu, solidari i innovador.