transformació d'un equipament cultural
Can Fabra es prepara per acollir el Taller de Músics
Les obres al recinte han d'estar acabades el pròxim mes de setembre
L'escola superior ocuparà 1.300 m2 de l'última planta, sobre la biblioteca
Un músic posa a prova la sonoritat del nou espai. /
El Taller de Músics prepara el seu desembarcament a Sant Andreu. L'escola que va sorgir al Raval gràcies a l'impuls de músics i amants de gèneres com el jazz i el flamenc s'ha posat com a objectiu inaugurar les noves aules de l'Escola Superior de Música a Can Fabra al mes de setembre. «El Taller de Músics guanyarà espai. Aquí s'hi traslladaran els estudiants que tenim de segon i tercer curs superior i començaran els de primer si les obres arriben a port i es compleixen els terminis pactats», va explicar Lluís Cabrera, ànima del Taller de Músics que va impulsar-ne la creació fa 32 anys.
Les obres ja han començat i han d'estar acabades al setembre, coin-
cidint amb l'inici del nou curs. El nou centre ocuparà els 1.300 metres quadrats de la planta superior de Can Fabra, una antiga fàbrica tèxtil que als pisos inferiors acull una biblioteca i una sala d'actes. Un dels reptes de Dom Arquitectura, empresa guanyadora del concurs per construir el recinte, és assegurar la correcta insonorització de la planta. S'hi ubicaran 10 aules de 10 metres quadrats per a la pràctica individual de l'instrument; una aula de 70 metres quadrats per a tècnica corporal; un laboratori de 75 metres quadrats; una aula per a grups de cambra de 30 metres quadrats; una altra d'ensenyament no instrumental; sis aules d'instrument, i un gran espai de cor i orquestra de 150 metres quadrats.
Notícies relacionadesFINANÇAMENT PÚBLIC I PRIVAT/ El cost de les obres s'eleva a 1,5 milions d'euros. L'Ajuntament de Barcelona, que ha cedit l'espai per 15 anys, hi aporta mig milió d'euros. La Caixa, a través d'un acord per promoure projectes culturals avalats per la Generalitat, hi aporta mig milió d'euros més i la resta, 800.000 euros, els posarà el Taller de Músics. D'aquests, 300.000 euros es destinaran a cobrir tot el que no és obra: mobles, instruments, equips de so, ordinadors i material divers. «No se sap mai, potser haurem de fer una subscripció popular per pagar la nostra part com van fer per construir al seu dia el Palau de la Música», va fer broma Lluís Cabrera.
Barcelona disposa de dues escoles superiors més. La més antiga és la del Liceu, privada, que fa dos anys va inaugurar la seva seu a Nou de Rambla, en un terreny municipal. L'altra és l'Escola Superior de Música de Catalunya, creada el 2001, que comparteix edifici amb l'Auditori, al costat de Glòries. «Aspirem a ser la tercera escola superior a Catalunya però no la tercera en discòrdia», va destacar Cabrera. «Cal evitar confrontacions i sumar forces per convertir Barcelona en un pol d'atracció musical per a estudiants d'Europa i de Llatinoamèrica».
- Van a taxar un pis del barri de Pedret de Girona abans de vendre’l i hi troben tres ocupes
- Presentació per a Espanya El primer Pans & Company de Barcelona es reinventa com Pans a la plaça d’Urquinaona
- Nòvies boho Parfois obre a Barcelona la seva primera pop-up amb la nova col·lecció Bridal: faldilles de gasa amb cua de volants, tops eteris i fins i tot un quimono de seda
- Investigació Confinades 1.700 persones en un creuer a Bordeus després de la mort d’un passatger i la sospita d’un brot de norovirus
- Nova actualització ¿Guanyarà el PP per majoria absoluta les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà de les enquestes
