L¿alta velocitat

La Sagrera notarà poc el retard a l'estar a l'inici

BCN al·lega, davant la retallada de Foment, que fins al 2011 l'obra «és petita»

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Ningú en sap res amb precisió, ni el mateix ministre de Foment des de fa només un any, José Blanco, que en pocs dies ha passat d’exaltar l’obra pública com a gran font d’ocupació a criticar uns excessos constructius que disparen el deute, i a anunciar una retallada dràstica encara que sense entrar en concrecions. La informació és escassa, però la possibilitat que les obres a punt de començar de la macroestació de la Sagrera (AVE, Rodalies i metro) hagin de sumar algun any més de retard als que ja té acumulats porta les institucions catalanes a pronunciar-se. Ahir ho va fer el tinent d’alcalde Ramon García-Bragado, que va dir que el possible fre arriba «en el millor moment» perquè són treballs adjudicats recentment i a llarg termini, un mínim de cinc anys i mig.

Notícies relacionades

El responsable barceloní d’urbanisme va explicar que el 2010 i 2011 «hi haurà un volum d’obra relativament petit», i que per això amb el temps que queda «es pot estar relativament tranquil». El preocuparia «molt més» que s’endarrerissin obres en plena execució com les de l’entorn de l’estació i del traçat ferroviari de l’AVE i de les vies convencionals des de la Sagrera fins al nus de la Trinitat.

Segons García-Bragado, aquests treballs així com els del túnel fins a Sants per l’Eixample «van bé, estan llançats i han de continuar perquè afecten directament la connexió amb França». El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal, va reconèixer dijous que la macroestació es podria fer «a un ritme més lent» i endarrerir-se un any.