PLA D'USOS D'UN PULMÓ VERD DE LA CIUTAT
BCN blindarà Montjuïc a nous equipaments i hi limitarà el trànsit
El debat sobre el seu futur planteja fer zona de vianants l'avinguda de Maria Cristina
Una muntanya de Montjuïc més verda, que no creixi en equipaments, amb un tiquet únic per entrar a museus i a instal.lacions municipals, més accessible en transport públic i amb limitacions per a vehicles privats, connectada als barris i més segura. Són algunes de les reivindicacions que després de mesos de treball han fet les 47 entitats (entre les quals es troben l'Autoritat Portuària, Fira de Barcelona i Turisme de Barcelona) i els veïns que han participat en una sèrie de debats per elaborar el document del qual es nodrirà el Pla d'Usos de Montjuïc, un text que el municipi espera tenir enllestit en un termini màxim d'uns sis mesos.
Entre les propostes més destacades d'aquest procés innovador, ja que per primera vegada un regidor de l'oposició ha dirigit la comissió de participació (paper que ha recaigut en el republicà Ricard Martínez), els veïns i entitats han subratllat la necessitat de restringir o limitar l'ús del cotxe privat a la muntanya i millorar els serveis d'autobús, amb circuits interns, a l'espera de la construcció de les dues noves parades a la zona de la línia 2 del metro que connectaran els barris de La Marina i del Poble-sec. De la mateixa manera, també plantegen alliberar del trànsit rodat l'avinguda de Maria Cristina i convertir-la en un bulevard, així com restringir les places d'aparcament.
ELIMINAR INSTAL.LACIONS
Les demandes veïnals també van encaminades a impedir la construcció de nous equipaments, i fins i tot a eliminar petites instal.lacions "d'ús obsolet o que no s'adiuen amb la muntanya". Entre aquestes, Martínez va citar el recinte d'aeromodelisme vora el Jardí Botànic, "que genera soroll i combustió de gasos", i el club de tir.
Per la seva part, la regidora de Sants-Montjuïc, Imma Moraleda, va assumir les principals crítiques plantejades en la comissió, entre les quals es va incidir en la falta de manteniment de la zona, tant respecte a la neteja com al deteriorament de mobiliari urbà, en l'escassa il.luminació i en sensació d'inseguretat, aspectes que va dir que s'han de millorar en paral.lel a la creació de nous camins "per a itineraris diaris" de les persones que treballen a la muntanya. Moraleda va incidir en la petició de "crear una autoritat política única que gestioni Montjuïc i tingui capacitat d'intervenció", amb competències tant en aspectes relacionats amb els equipaments municipals com en regulació d'accessos a la muntanya i neteja.
El text s'elaborarà en un termini de quatre a sis mesos i el municipi espera tenir-lo aprovat abans de l'estiu, de manera que el regidor d'Urbanisme, Ramon García-Bragado, va assegurar que els primers canvis a la zona es veuran el 2009.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
