MILLORA L'ATENCIÓ AL CIUTADÀ
Nova comissaria per renovar el DNI i el passaport sense cues
Les oficines del carrer de Trafalgar substitueixen les de Balmes, en obres
El Cos Nacional de Policia (CNP) estrena demà unes noves dependències policials al número 4 del carrer de Trafalgar, que centralitzaran les gestions per tramitar els nous DNI electrònics i evitarà, segons els seus responsables, les pesades cues que cada inici de temporada de vacances es formaven a la comissaria del carrer de Balmes. Aquestes oficines tancaran temporalment per poder ser reformades.
El nou DNI electrònic permet al ciutadà rebre la nova documentació el mateix dia en què la sol.licita, cosa que agilitza molt els tràmits. Les noves dependències, al costat de la plaça d'Urquinaona, obriran de dilluns a divendres, entre les nou i les dues del migdia, i entre les quatre de la tarda i les nou del vespre. Més endavant, també obriran els dissabtes al matí.
Notícies relacionadesAquest nou DNI electrònic està dotat d'un xip que conté les dades de l'usuari, es protegeix amb un número PIN --com si es tractés d'una targeta de crèdit-- i permet portar a terme gestions amb Hisenda, la Seguretat Social i alguns bancs, des de casa. Només cal adaptar un lector a l'ordinador.
El DNI electrònic es pot tramitar a les vuit oficines que el CNP té habilitades a la ciutat de Barcelona. Per gestionar el nou document només és necessari portar una sola fotografia. El ciutadà s'hi pot presentar pel seu compte o, si ho prefereix, pot concertar una cita prèvia al telèfon 902 247 364. Els responsables de la Policia prometen que, sense contratemps, la gestió no durarà més de 30 minuts.
- TRIBUNALS Un jutge imputa el vicepresident de la SEPI pel pagament a Air Europa
- Xavier Antich, president d’Òmnium Cultural: "S’ha avançat amb el català, però a l’escola no s’està aplicant la llei"
- Tempesta judicial i política La trama Leire va cobrar 40.000 euros per la reunió de Cerdán amb Tubos Reunidos
- El jutge Pedraz cita Narbona i imputa l’advocada de Koldo
- Sánchez anirà al Congrés el 24 de juny per oferir explicacions
