DAVANT LA CÀMERA
David Trueba va gravar el videoclip en un autobús
David Trueba va filmar a principis d'octubre el videoclip deSé feliz. "Li vaig proposar rodar-lo a pèl, en un autobús urbà. I ho va acceptar. Està estupenda i és increïble l'ànim que té", constata el director deSoldados de Salamina. "No solc filmarclipsperquè la majoria d'artistes confien més en els assessors de màrqueting que en ells mateixos i això limita molt per fer res de raonable. A mi el que m'agrada més és Neil Young, que si va tenir assessors d'imatge es devien suïcidar fa anys".
Tornant a Luz, aclareix que detesta que "el videoclip s'imposi sobre la cançó i que el suposat artista-director imposi la seva estètica sobre el que s'està cantant; crec que és més raonable escoltar la cançó i posar-se al seu servei. En el cas deSé felizes tracta d'una cançó emotiva i sensible, i seria estúpid jugar a cínic i esteta".
Des que va rodar amb Albert Pla per aEl lado más salvaje de la vidala seva versió deWalk on the wild sidede Lou Reed, Trueba va passar a la història, diu, "com el director que podia rodar els videoclips més barats. Potser per això em van venir a buscar per al de Luz, on com sempre no tenien ni un duro. Però ella m'agrada. Té una veu al.lucinant i si fos italiana o francesa segur que estaríem delirant amb la seva tessitura i aquestes coses, però com que viu aquí... Per cert, gairebé som veïns --afegeix-- encara que ens vam trobar a París i allà ens vam tractar per primera vegada...", recorda.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán