crònica
Entre les ombres
Albert Pla i Nacho Vegas van honrar la memòria de Pepe Sales en un 'Concert d'amor i droga'
Fins i tot quan vivia, l'art de Pepe Sales va habitar sempre entre les ombres, com el mirall de la seva convulsa existència. I hi jeia sepultat. No era niunderground,fins que el va rescatar Albert Pla.
Sense de moment més dates i concebut en un temps rècord,Concert d'amor i drogaés un espectacle modèlic, ideal per a un festival tipus Grec. Ha estat no obstant el més modestTrobadors i Joglarsel que es va apuntar l'èxit, dissabte passat al Teatre Auditori de Granollers.
Va obrir Jordi Busquets en una faceta tan desconeguda com prometedora: la d'introspectiu cantant. Després la seva guitarra (i efectes com els de Robert Fripp) va servir de nexe instrumental entre les actuacions mentre en una pantalla desfilaven imatges, filmacions i pintures de Pepe Sales. Cosa que a més de donar unitat i ritme, es va revelar imprescindible per entendre un artista amb una vida que forma part de la seva obra. I mostrava al mateix temps un llegat gràfic tan valuós com els seus poemes i cançons: de frescos coloristes a torbadors dibuixos pintats amb la seva pròpia sang.
Notícies relacionadesEl cantautor Manzoni va aportar noves melodies al seu poemari en català. Víctor Bocanegra va exercir d'emotiu testimoni de càrrec. Nacho Vegas va ser l'únic que va cantar en castellà i hi va incloure una peça aliena al repertori de Sales, però regada amb versos de l'essencialCristo de les farmàcies. També va ser l'únic a no recrear l'excelsaQuando Corpus,gairebé insuportablement tràgica.
Un majúscul Albert Pla va recordar que Sales va ser maleït però no sempre turmentat, amb peces com la dedicada a les cuixes del futbolista Koeman. Homosexualitat, heroïna i unes lletres que demostren que els anys 80 no van ser tan hedonistes com es pinten. Menció especial a l'estremidor final: tot l'elenc cantantMoro, moro(escrita poc abans de morir de sida) com a antítesi de l'entranyable tancament coral en voga. L'ombra de Pepe Sales reclama el seu lloc al santoral cultural.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Fiasco Mundial
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions