Anar al contingut

MOBILITAT

El nombre d'usuaris de transport públic a la Barcelona metropolitana registra un nou rècord

El passatge continua creixent i supera els 373 milions de viatgers entre gener i juny del 2019, un 3,3% més que en el mateix període del 2018

L'Aerobús amplia la seva quota de mercat entre els passatgers de l'aeroport en un 12% el primer semestre

Luis Benavides

El nombre d'usuaris de transport públic a la Barcelona metropolitana registra un nou rècord

El nombre de passatgers del transport públic a la gran Barcelona continua creixent i supera els 373 milions de viatgers entre gener i juny del 2019, un 3,3% més que l’any passat durant el mateix període. Aquest augment significa, remarquen fonts de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), “un nou rècord històric”.

Aquest increment de viatgers suposa, segons càlculs de l’ens metropolità, un estalvi mediambiental d’emissions de 6.335 tones de CO2, 0,65 tones de PM i 19,81 tones de NOX. Per arribar a aquesta xifra calculen l’empremta que deixarien aquests mateixos viatgers si s’haguessin mogut en un vehicle privat contaminant com el cotxe.

 s“Una vegada més, les dades revelen que la demanda de transport públic continua creixent de manera continuada, sobretot la gestió indirecta, que ho fa de forma més acusada”, ha explicat el vicepresident de mobilitat i transport en funcions de l’AMB, Antoni Poveda, amb referència a l’increment del 7% de les línies operades per operadors privats com Baixbus, SGMT o Tugsal, entre altres. Aquests serveis de gestió indirecta han arribat als 50,90 milions de viatgers durant aquest primer semestre de l’any. En el cas de l’Aerobus, el servei operat per SGMT que connecta el centre de la capital catalana i les dues terminals de l’aeroport del Prat, el passatge ha crescut un 2,8% respecte al 2018 i ha aconseguit  una quota de mercat entre els passatgers de l’aeroport del 12%.

L’augment, afirmen fonts de l’AMB, posiciona el bus metropolità com a “servei clau” per a la mobilitat als 36 municipis i ha sigut possible gràcies a l’abaratiment dels trajectes amb la nova tarifa metropolitana i l’increment de l’oferta, amb 130 nous vehicles de baixes emissions i 20 noves línies Exprés i Metrobús. “Amb les millores i novetats que estem duent a terme, el transport metropolità encara té molt recorregut i això ha de ser el gran facilitador del canvi d’hàbits en termes de mobilitat i sostenibilitat”, ha afegit.

Poveda també ha aprofitat per recordar a la Generalitat de Catalunya i al govern central la seva coresponsabilitat en la matèria, instant les dues administracions que desenvolupin “les infraestructures necessàries que fa temps que esperem”.

Xarxa de metro i autobusos de TMB

Entre el gener i el juny del 2019, la xarxa de metro i els autobusos de TMB han guanyat 8,49 milions de nous viatgers, una xifra que representa un increment del 2,7% respecte al mateix període de l’any passat.  Segons dades de l’AMB, els autobusos regulars de TMB són els que van registrar un augment de passatge més elevat: un 4,5%, contra l’1,8% del metro.