FUTBOL
Tebas afirma que no canviarà la norma del límit salarial per a l’arribada de Messi
«Tant de bo el Barça fitxi Messi, però ara no pot», assegura el president de LaLiga a la conclusió de l’assemblea sobre el cas Negreira a què va acudir Laporta

Javier Tebas, president de LaLiga, va comparèixer després de l’assemblea extraordinària convocada per la patronal i en què ha participat Joan Laporta, màxim mandatari del FC Barcelona, per donar explicacions sobre el cas Negreira. Entre els múltiples temes tractats en la roda de premsa posterior hi ha la situació econòmica del club blaugrana i el seu futur mercat. «Tant de bo el Barça fitxi Messi, però ara no pot», va assegurar Tebas.
Des de fa mesos, planeja la tornada de l’astre argentí a la disciplina barcelonista, però Tebas va ser clar. «Avui no poden fitxar Messi, però tant de bo ho aconsegueixin. Soc fan de Leo i evidentment no canviarem cap norma. El Barcelona pot fer moviments i m’agradaria que Messi jugués en la nostra competició. Té capacitat per poder fer-ho», va explicar arran del límit salarial, el mecanisme financer que utilitza LaLiga per controlar les economies dels clubs i que el Barça ha superat en uns 200 milions.
Aquest límit ha obligat el Barça a activar les denominades palanques econòmiques. Això suposa la comercialització d’actius de la societat per guanyar sostre a l’hora de firmar incorporacions. «Cal esperar moviments, pla de viabilitat i altres», va insistir Tebas, que no és la primera vegada que es pronuncia sobre aquest tema.
Sobre la dimissió de Laporta
Notícies relacionadesTambé en clau Barça, Tebas ha eludit tornar a demanar la dimissió de Laporta com a president, però, al ser preguntat per això, sí que ha dit que continua «pensant el mateix» que llavors: «Ja no és significatiu, continuo pensant el mateix, però no és ‘casus belli’ en aquest moment».
Sobre el cas Negreira, Tebas ha assegurat que les explicacions de Laporta no han convençut ningú. «Són explicacions insuficients. És incomprensible estar tants anys pagant al vicepresident del Comitè Tècnic d'Àrbitres», ha assenyalat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032