PREVISIÓ DE 120 MILIONS ANUALS
El Barça també s’alia amb Legends per explotar el negoci del nou Camp Nou

El Barça de Joan Laporta segueix el mateix camí emprès pel Madrid de Florentino Pérez en la recerca de nous recursos econòmics. El club blanc va firmar el maig passat un acord amb Sixth Street i Legends International per explotar el 30% de la gestió comercial del nou Santiago Bernabéu a «llarg termini», segons va informar llavors sense aclarir que són 20 anys, a canvi de 360 milions d’euros que «podrà destinar a qualsevol de les seves activitats».
El Barça ha revelat avui també una aliança amb Legends, que s’uneix a la que ja tenia amb Innovative Partnerships, dues empreses amb seu als Estats Units, per obtenir la màxima rendibilitat econòmica possible al nou Camp Nou. El club blaugrana no ha revelat l’import total d’aquest pacte ni la durada, tot i que sí que ha precisat que es tracta d’«impulsar el disseny i la comercialització de les futures llotges i els seients vip del renovat Spotify Camp Nou». Ni tampoc ha indicat quin percentatge s’ha pactat.
La idea expressada pel Barça sí que avança que el seu objectiu «és obtenir 120 milions d’euros anuals», una vegada el nou estadi estigui acabat i a ple rendiment. Una quantitat que s’aconseguirà «gràcies als acords de nous ‘partners’ del projecte i la nova oferta de llotges i seients vip».
Legends pertany a Sixth Street
En aquest sentit, el comunicat oficial blaugrana revela que aquest pacte amb Legends s’uneix al que ja existia amb Innovative Partnerships Group (IPG 360), amb el qual la directiva de Laporta «ja ha començat a treballar en la recerca de nous ‘partners’ i associacions estratègiques per al projecte».
No invalida, per tant, aquesta aliança inicial la nova connexió amb Legends, «una companyia líder en l’àmbit de la gestió comercial d’estadis, grans espais d’entreteniment i experiències ‘premium’», com informa el Barça. Legends pertany a Sixth Street, el fons d’inversió nord-americà amb el qual Laporta va executar la primera palanca amb la venda en dues operacions diferents del 25% dels drets televisius els pròxims 25 anys. Primer el Barcelona va vendre el 10% per 207,5 milions d’euros i després va executar el 15% restant, tot i que no va voler especificar la xifra final.
Notícies relacionadesLegends, amb seu central a Los Angeles, Dallas i Nova York, gestiona el SoFi Stadium (Los Angeles), l’AT&T Stadium (Dallas) i el Yankee Stadium (Nova York), a més de les seves incursions a Europa, primer en l’Etihad Stadium (Manchester City), Old Trafford (Manchester United) i Tottenham Hotspur Stadium (Tottenham), junt amb el nou Bernabéu i el nou Camp Nou.
IPG 360 és una empresa nord-americana (ubicada a Los Angeles), segons indica el Barça, en el segment de ‘naming rights’, desenvolupament del negoci i màrqueting esportiu amb àmplia experiència «en la generació d’associacions comercials estratègiques a llarg termini per a marques globals de prestigi».
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car