PREVISIÓ DE 120 MILIONS ANUALS
El Barça també s’alia amb Legends per explotar el negoci del nou Camp Nou

El Barça de Joan Laporta segueix el mateix camí emprès pel Madrid de Florentino Pérez en la recerca de nous recursos econòmics. El club blanc va firmar el maig passat un acord amb Sixth Street i Legends International per explotar el 30% de la gestió comercial del nou Santiago Bernabéu a «llarg termini», segons va informar llavors sense aclarir que són 20 anys, a canvi de 360 milions d’euros que «podrà destinar a qualsevol de les seves activitats».
El Barça ha revelat avui també una aliança amb Legends, que s’uneix a la que ja tenia amb Innovative Partnerships, dues empreses amb seu als Estats Units, per obtenir la màxima rendibilitat econòmica possible al nou Camp Nou. El club blaugrana no ha revelat l’import total d’aquest pacte ni la durada, tot i que sí que ha precisat que es tracta d’«impulsar el disseny i la comercialització de les futures llotges i els seients vip del renovat Spotify Camp Nou». Ni tampoc ha indicat quin percentatge s’ha pactat.
La idea expressada pel Barça sí que avança que el seu objectiu «és obtenir 120 milions d’euros anuals», una vegada el nou estadi estigui acabat i a ple rendiment. Una quantitat que s’aconseguirà «gràcies als acords de nous ‘partners’ del projecte i la nova oferta de llotges i seients vip».
Legends pertany a Sixth Street
En aquest sentit, el comunicat oficial blaugrana revela que aquest pacte amb Legends s’uneix al que ja existia amb Innovative Partnerships Group (IPG 360), amb el qual la directiva de Laporta «ja ha començat a treballar en la recerca de nous ‘partners’ i associacions estratègiques per al projecte».
No invalida, per tant, aquesta aliança inicial la nova connexió amb Legends, «una companyia líder en l’àmbit de la gestió comercial d’estadis, grans espais d’entreteniment i experiències ‘premium’», com informa el Barça. Legends pertany a Sixth Street, el fons d’inversió nord-americà amb el qual Laporta va executar la primera palanca amb la venda en dues operacions diferents del 25% dels drets televisius els pròxims 25 anys. Primer el Barcelona va vendre el 10% per 207,5 milions d’euros i després va executar el 15% restant, tot i que no va voler especificar la xifra final.
Notícies relacionadesLegends, amb seu central a Los Angeles, Dallas i Nova York, gestiona el SoFi Stadium (Los Angeles), l’AT&T Stadium (Dallas) i el Yankee Stadium (Nova York), a més de les seves incursions a Europa, primer en l’Etihad Stadium (Manchester City), Old Trafford (Manchester United) i Tottenham Hotspur Stadium (Tottenham), junt amb el nou Bernabéu i el nou Camp Nou.
IPG 360 és una empresa nord-americana (ubicada a Los Angeles), segons indica el Barça, en el segment de ‘naming rights’, desenvolupament del negoci i màrqueting esportiu amb àmplia experiència «en la generació d’associacions comercials estratègiques a llarg termini per a marques globals de prestigi».
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- L’empresonament de Cerdán Junts insta el PP a reunir-se amb Puigdemont si vol abordar una moció de censura a Sánchez
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Investigació Detinguts dos homes a Las Palmas per les filtracions de dades sobre ministres