ANÀLISI TÀCTICA
Les claus tàctiques del Barça-Madrid: ser eficaç en atac, protegir-se de Benzema i Vinicius
La davantera blaugrana necessitarà ser tan precisa com sol ser-ho la blanca per emportar-se el duel
Tots els pronunciaments afavoreixen el Reial Madrid en un dels clàssics aparentment més desiguals dels últims temps. Els antecedents, malgrat això, conviden a relativitzar els pronòstics per la càrrega emocional dels duels. Carlo Ancelotti no es fia del Barça i Xavi va destacar cuidar «els detalls» que han impedit encadenar victòries al seu equip. L’eficàcia a les àrees dictarà sentència a la semifinal de la Supercopa que es disputa aquest dimecres a Riad (Aràbia Saudita).
El poder de Benzema i Vinicius
Benzema (12 gols) i Vinicius (11) són els dos màxims realitzadors de la Lliga. Memphis, que ha estat un mes aturat, és el primer blaugrana (8) en vuitena posició. Els següents són Luuk de Jong i Ansu Fati (3). Sobren les paraules per comprovar la gran diferència en estat de forma de les dues davanteres. Delmada la de Koeman i Xavi durant tota la temporada, fins al punt que ha hagut de recórrer a Ilias, Abde i Jutglà, la defensa blaugrana tindrà un paper fonamental en contenir els dos davanters blancs, el seu tercer acompanyant sol ser rotatori (Asensio, Rodrygo...), tal que fos un element prescindible.
Un problema de joc
El Barça marca pocs gols, i una de les raons és que cregui poques ocasions i poc clares. A Granada només va xutar una vegada entre els tres pals de 13 intents. L’equip de Xavi té un problema en l’elaboració del joc d’atac, mancat de desequilibri i de rematada en prou dosis per plasmar la superioritat al marcador. El Madrid és molt més constant i està més proporcionat: té una diferència de gols marcats/encaixats de +27, mentre que la del Barça és +8. Courtois, a més, ha salvat molts punts i Ter Stegen només els va salvar a Mallorca.
Dues organitzacions diferents
Al Madrid no li importa esperar enrere i sortir al contraatac malgrat que les seves característiques no són les d’un equip defensiu. Té més dificultats en el joc ofensiu estàtic, com el Barça, com qualsevol equip davant la falta d’espais, i renuncia a ell. Sembla mentida amb homes tan experimentats com Modric i Kroos. L’estabilitat de l’organització defensiva li permet contenir sense massa problemes els rivals. Xavi entén, per contrari, que el Barça ha de mantenir les senyes d’identitat, encara que estigui en mans de joves com els nouvinguts Nico i Gavi, i pretén defensar lluny de la seva àrea amb la pressió avançada.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Aquesta nit A TV3 El resum de Quim Masferrer
- Anàlisi del fenomen del suïcidi (I) Per què els homes moren més per suïcidi: una bretxa que no és innata i creix amb l’edat
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
