PRESÈNCIA DIGITAL

El Barça arriba als 400 milions de fans en xarxes socials

El club blaugrana acumula 136 milions de seguidors a Facebook, 118 a Instagram i 71 a Twitter

El Barça arriba als 400 milions de fans en xarxes socials

FC Barcelona

2
Es llegeix en minuts

Tard o d’hora, un club com el Barça havia de trencar la barrera dels 400 milions de seguidors a les xarxes socials. El club blaugrana ha arribat recentment a aquesta suma entre tots els perfils oficials als canals digitals, establint-se així com una referència global al món digital.

Facebook és la plataforma que acumula més seguidors del FC Barcelona, amb un total de 136 milions, seguit de prop per Instagram (118) i Twitter (71). Aquestes xifres sumen els ‘followers’ dels canals principals, però també els que té el Barça en àmbits com el futbol femení, les seccions professionals, el futbol base, la Fundació, el Barça Academy o el Bihub, entre d’altres. També es comptabilitzen tots els canals de contingut en diferents idiomes.

Forta presència a la Xina

Un dels mercats digitals en els quals el Barça s’ha fet més fort és la Xina, on compta amb 13,5 milions de seguidors, el club que més seguidors afirma per davant de Chelsea i Manchester United. Destaca la xifra de 33 milions de seguidors a Line, un canal amb molta implantació al continent asiàtic, així com Weibo (9,5) i Douyin (3,3).

Creixement de TikTok

El creixement més destacat s’ha produït a TikTok, on aquesta temporada s’ha augmentat el seguiment en un 101%. La plataforma social ‘de moda’ ha ajudat al desenvolupament de la marca digital blaugrana i, ara mateix, el perfil oficial del Barça aTikTok arriba als 9 milions de seguidors.

Si analitzem per categories de contingut, cal destacar les xifres espectaculars dels comptes vinculats al Barça Femení (@fcbfemeni). La temporada històrica del triplet ha estat acompanyada d’un creixement de seguidors del 62% a Twitter i del 25% a Instagram.

Notícies relacionades

Més enllà de la xifra absoluta de seguidors, el FC Barcelona ha centrat els seus esforços a generar ‘engagement’ amb la seva comunitat. I les xifres així ho reforcen: durant el 2020, el Barça va ser l’entitat esportiva que, en àmbit mundial, va generar més interaccions a les xarxes socials del club, amb un total de 1.603 milions de ‘likes’, comparticions, retweets o comentaris.

En el mateix període, els canals del Club van generar 2.994 milions de visualitzacions dels seus continguts audiovisuals, segons dades de Blinkfire exposades en el comunicat blaugrana.