PRESÈNCIA DIGITAL
El Barça arriba als 400 milions de fans en xarxes socials
El club blaugrana acumula 136 milions de seguidors a Facebook, 118 a Instagram i 71 a Twitter
Tard o d’hora, un club com el Barça havia de trencar la barrera dels 400 milions de seguidors a les xarxes socials. El club blaugrana ha arribat recentment a aquesta suma entre tots els perfils oficials als canals digitals, establint-se així com una referència global al món digital.
Facebook és la plataforma que acumula més seguidors del FC Barcelona, amb un total de 136 milions, seguit de prop per Instagram (118) i Twitter (71). Aquestes xifres sumen els ‘followers’ dels canals principals, però també els que té el Barça en àmbits com el futbol femení, les seccions professionals, el futbol base, la Fundació, el Barça Academy o el Bihub, entre d’altres. També es comptabilitzen tots els canals de contingut en diferents idiomes.
🙌 We’ve just reached 400 million fans on social media!
— FC Barcelona (@FCBarcelona) 18 de junio de 2021
💙❤️ Thanks, you’re the best! pic.twitter.com/XorqU4OeBQ
Forta presència a la Xina
Un dels mercats digitals en els quals el Barça s’ha fet més fort és la Xina, on compta amb 13,5 milions de seguidors, el club que més seguidors afirma per davant de Chelsea i Manchester United. Destaca la xifra de 33 milions de seguidors a Line, un canal amb molta implantació al continent asiàtic, així com Weibo (9,5) i Douyin (3,3).
Creixement de TikTok
El creixement més destacat s’ha produït a TikTok, on aquesta temporada s’ha augmentat el seguiment en un 101%. La plataforma social ‘de moda’ ha ajudat al desenvolupament de la marca digital blaugrana i, ara mateix, el perfil oficial del Barça aTikTok arriba als 9 milions de seguidors.
Si analitzem per categories de contingut, cal destacar les xifres espectaculars dels comptes vinculats al Barça Femení (@fcbfemeni). La temporada històrica del triplet ha estat acompanyada d’un creixement de seguidors del 62% a Twitter i del 25% a Instagram.
Notícies relacionadesMés enllà de la xifra absoluta de seguidors, el FC Barcelona ha centrat els seus esforços a generar ‘engagement’ amb la seva comunitat. I les xifres així ho reforcen: durant el 2020, el Barça va ser l’entitat esportiva que, en àmbit mundial, va generar més interaccions a les xarxes socials del club, amb un total de 1.603 milions de ‘likes’, comparticions, retweets o comentaris.
En el mateix període, els canals del Club van generar 2.994 milions de visualitzacions dels seus continguts audiovisuals, segons dades de Blinkfire exposades en el comunicat blaugrana.
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- LES SEQÜELES DE L’ELIMINACIÓ EUROPEA Tensió al vestidor del Barça
- Desaparició inevitable Les últimes roses de Sant Jordi catalanes
- Vine a escalar i queda't a dormir
- Empresa estratègica El Govern donarà el vistiplau a l’opa a Naturgy si Criteria va de bracet amb Taqa
- En clau europea L’economia europea s’alenteix
- Mercat laboral El Regne Unit limitarà les ajudes socials per forçar la reincorporació
- Reunió d’urgència L’OTAN enviarà a Kíiv més sistemes de defensa aèria
- Guerra al Pròxim Orient La UE sanciona colons israelians violents per abusos