LA SITUACIÓ BLAUGRANA
Agustí Benedito arrenca la seva tercera campanya a la presidència del Barça
«¡Queden 54 dies! Comencem», anuncia en el seu tercer intent

jdomenech47792137 barcelona 17 04 2019 pol tica cicle primera plan elector190910144536
Agustí Benedito s’afegeix a la cursa electoral cap a la presidència del Barça. Un dia després que Joan Laporta oficialitzés que s’hi tornarà a presentar i que el club presentés el calendari electoral, Benedito també ha donat el tret de pistola a la seva campanya. «¡Queden 54 dies! Comencem», ha tuitejat compartint un vídeo en què evoca els seus dos anteriors intents de presidir el club i el vot de censura que va impulsar en el 2017 contra Josep Maria Bartomeu.
54 dies per endavant!
— Agustí Benedito (@agustibenedito) 1 de diciembre de 2020
Comencem... pic.twitter.com/Wa3xZm3kYy
‘Ara Barça, Ara Benedito’ és el lema elegit en aquesta ocasió pel precandidat, que el 2015 va ser tercer després de Bartomeu i Laporta. En el vídeo recorda quan a la campanya del 2010 va criticar en un debat a Sandro Rosell que es reunís a casa seva amb ‘boixos nois’ i la del 2015, quan li va retraure a Bartomeu els negocis amb Qatar.
Notícies relacionadesTot i que hagi fet l’anunci a través de les xarxes, Benedito creu que, malgrat la Covid, la pugna es decantarà pel sistema tradicional. «No soc gaire d’Instagram, Facebook o Twitter i no crec que a efectes de campanya electoral tingui la importància del contacte directe», apuntava a aquest diari després de la dimissió de Bartomeu. Tot i que s’hagin de fer zooms i skypes i no es pugui recórrer Catalunya amb autobús de campanya com en altres ocasions, confia més en les complicitats establertes en les dues últimes campanyes i en el seu vot de censura, que creu que li donen avantatge, a l’espera de la «graella» definitiva.
Nou precandidats
Després d’unes setmanes de perfil baix mediàtic, amb la confirmació que hi tornarà a ser a la graella ja hi ha nou aspirants: a més d’ell i Laporta, també opten a presidir la llotja del Camp Nou Víctor Font, Xavier Vilajoana, Emili Rousaud, Toni Freixa, Jordi Farré, Lluís Fernàndez Alà i Pere Riera. La delicada situació econòmica ha foragitat Jordi Roche i Juan Rosell.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig