CANVIS DAVANT DEL LEGANÉS
Quique Setién qualifica Griezmann d'«indiscutible»
«No vull perdre un jugador durant quatre partits per no descansar-ne un», afirma l'entrenador del Barça, que anuncia rotacions
«Reclamem sempre el suport de l'afició, però hauríem de ser capaços de guanyar tots els partits sense ells», admet davant un Camp Nou buit
jdomenech53749270 barcelona s danish forward martin braithwaite c celebrates200615182756 /
Hi haurà canvis en l’alineació del FC Barcelona d’aquest dimarts davant el Leganés (22 h), no tan deguts a la visita del vicecuer de la Lliga (juntament amb l’Espanyol), sinó per la compressió del calendari i la necessitat de repartir esforços entre tota la plantilla. Dissabte es va reprendre el campionat després de tres mesos d’aturada a Mallorca (0-4) i divendres vinent hi ha un nou partit a Sevilla. Així acabarà, amb partits cada tres o quatre dies, la Lliga del coronavirus.
«No vull perdre un jugador durant quatre partits per no haver-ne descansat un», afirma Quique Setién sobre la necessitat, més imperiosa que mai, de promoure rotacions l’onze titular. Hi haurà canvis, va avançar l’entrenador, i el primer de la llarga convocatòria (23 futbolistes, una de les novetats del retrobament futbolístic) és l’entrada de Clément Lenglet per Jordi Alba. Sancionat per sancionat.
Però hi haurà jugadors que canviaran poc. Aquells que ja tenen «un estatus i una jerarquia que s’han guanyat durant la seva carrera i que ja sabem qui són», va dir Setién, sense citar noms, concedint-se un marge per no desmentir-se a si mateix algun dia. I aquestes rotacions es donaran en determinades «circumstàncies»; és a dir, contra rivals com el Leganés però no com el Sevilla. Un d’ells és Antoine Griezmann, a qui va qualificar d’«indiscutible».
L’indiscutible i els recanvis
El problema del cansament encara no es dona. Arribarà en el tram final. El problema, encara presumpte, pot ser la sobrecàrrega muscular. Cosa que condicionaria la titularitat de Luis Suárez. Lesionat i operat des del gener, va fer la rehabilitació durant el confinament. Dissabte va disputar els seus primers minuts. Necessita rodatge, però, d’altra banda, té l’amenaça de la sanció amb les quatre grogues acumulades que arrossega. I una altra segona amenaça: hi ha davanters de recanvi.
Hi ha Martin Braithwaite, que va estrenar el seu compte golejador i s’enfronta amb el Leganés, el club que va defensar la primera meitat de Lliga. I hi ha Antoine Griezmann, el fitxatge estrella de l’estiu, que té categoria d’«indiscutible», perquè «ha jugat tots els partits des que som aquí», va observar Setién. Fet que no vol dir que hagi de mantenir aquest privilegi si no eleva el seu rendiment. L’únic inamovible és Leo Messi.
101 minuts
Hi ha també Ansu Fati, tan necessari com imprescindible gran part de la campanya, oblidat ara al racó de la banqueta. Va ser titular en els sis primers partits de Setién (van coincidir les baixes de Suárez i Dembélé mentre no es fitxava Braithwaite), però només una vegada en els últims vuit. Amb prou feines ha sumat 101 minuts en aquest període.
Més efímera va ser l’aparició de Riqui Puig i pitjor ho té per adquirir pes. Un partit a Eivissa i adeu. La competència al centre del camp és més dura, amb Arturo Vidal, Rakitic, Busquets, De Jong i Arthur per a tres llocs. Ronald Araujo, un altre del planter, va disfrutar de la seva oportunitat pel buit que hi havia en l’eix de la defensa a conseqüència de la suspensió de Lenglet, que reapareixerà.
Gairebé tancat
«Haver jugat el primer partit no influeix per jugar el segon. Hi haurà rotacions perquè vull tots els jugadors frescos, il·lusionats i amb ganes», va dir Setién. El públic no podrà encoratjar l’esperit dels blaugrana. El Camp Nou estarà tancat, com els altres 19 estadis, a l’epíleg del campionat fins que el Govern central no permeti l’obertura de portes.
La directiva promourà un homenatge a les víctimes de la Covid-19, com van acordar els clubs de LaLiga. L’emotivitat amb nou violoncel·listes de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu tocant El cant dels ocells gravat en vídeo a l’estadi serà per als televidents.
Notícies relacionadesEl Barça ja sap com és un partit en un Camp Nou buit. Ho sap des de l’1 d’octubre del 2017 quan la violència desencadenada per la policia en el referèndum va estar a punt de suspendre el duel contra el Las Palmas. Tan tancat va estar com el Visit Mallorca dissabte: va saltar un espontani al camp.
«Reclamem sempre el suport de l’afició, però hauríem de ser capaços de guanyar sense ells», va admetre Setién, després de fer broma que presentaria la mateixa alineació que va batre els canaris. Només sis jugadors podrien repetir. Sis que encara són dels anomenats indiscutibles: Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Busquets, Messi i Suárez. Alba està castigat.
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- FUTBOL El Reial Madrid de Xabi pateix la ‘síndrome de l’impostor’
- Nova normativa El 80% dels aliments de les màquines expenedores d’hospitals i residències seran saludables
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Alerta veterinària La Xina suspèn les importacions de porc de 12 empreses de Barcelona després del focus de pesta porcina
- CUIDEM LA TEVA SALUT Cinc senyals que indiquen obesitat infantil
