tecnologia esportiva
El Barça llançarà una criptomoneda per interactuar amb els seus aficionats
Els seguidors podran votar a través d'una nova aplicació sobre les iniciatives que tingui el club

SAS03. DÜSSELDORF (ALEMANIA), 27/12/2017.- Vista de un bitcóin en Düsseldorf, Alemania, hoy, 27 de diciembre de 2017. Los cambios salvajes en el bitcóin se detuvieron, después de que cayeran temporalmente a 10.800 dólares. El bitcóin había demostrado la gran volatilidad que afecta a esa criptomoneda, al desplomarse cerca del 20 % en las últimas semanas, días después de que debutara en el mercado de futuros de Estados Unidos. El derrumbe comenzó cuando los mercados estadounidenses estaban cerrados por la noche, sin que se conozca una razón específica, algo difícil teniendo en cuenta las lagunas legales de ese mercado y la poca o nula transparencia de las transacciones. EFE/ Sascha Steinbach /
El Futbol Club Barcelona llançarà una criptomoneda amb tecnologia ‘blockchain’ per interactuar amb els seus aficionats, a través d’una aliança amb l’empresa Chiliz, creadora de Socios.com, una aplicació en la qual els seguidors que aconsegueixin unes divises digitals poden participar en votacions.
Aquesta tecnologia, que permet als clubs plantejar votacions i reptes als aficionats que hagin obtingut uns actius digitals únics de cada club, ja és utilitzada per clubs com l’Atlètic, el Juventus italià, el París Saint-Germain francès o la Roma, que tenen els seus actius digitals ‘fan tokens’ personalitzats, com els tindrà el Barça.
A partir d’aquest acord, aquesta empresa tecnològica amb seu a Malta podrà posar en marxa una emissió de ‘Barça fan tokens’, que els aficionats podran comprar o capturar en determinats llocs utilitzant el seu telèfon intel·ligent i una aplicació de realitat augmentada.
At Barça, fans are at the center of everything we do. That is why, together with @socios, our new global partner, we are bringing you the official FC Barcelona Fan Tokens.
— FC Barcelona (@FCBarcelona) 13 de febrero de 2020
Vote in polls, earn rewards, and get closer to your favourite club!
➡ https://t.co/Q6UzXiTT2E pic.twitter.com/u24QcAtWBm
Aplicació utilitzada amb èxit
Els seguidors que comptin amb aquests actius digitals podran votar i mostrar la seva opinió en les iniciatives que generi el club. Per exemple, el Juventus va fer, a través d’aquesta plataforma, una votació en la qual els seguidors amb aquestes divises van poder votar quina serà la cançó que soni al seu estadi quan marquin gol.
El Atlètic, per la seva banda, l’ha fet servir per triar quin jugador de la primera plantilla serà el responsable del compte oficial del club a la xarxa social Instagram durant un dia, per a la qual cosa ha sigut elegit pels aficionats el davanter Álvaro Morata, i ara té en marxa una votació per triar quins companys s’enfrontaran en un dos per a dos de bàsquet.
Desenvolupament en procés
Notícies relacionadesL’objectiu del Barcelona, segons ha explicat el club en un comunicat, és «buscar nous canals i formats per connectar amb noves audiències i generar ‘engagement’ (vinculació) amb els seus fans a tot el món». «Aquest acord ens donarà l’oportunitat de desenvolupar accions de màrqueting i ‘partnerships’ innovadors amb un clar enfocament en l’esfera digital, per acostar el club als fans de tot el món», va detallar el responsable de l’àrea comercial del Barcelona, Josep Font.
El conjunt blaugrana pretén llançar 40 milions d’aquests actius digitals, que tindran un preu de 2 euros cada un, tot i que també es podran aconseguir de manera gratuïta amb l’aplicació de Socios.com. L’objectiu de l’empresa que està darrere d’aquesta tecnologia és generar un mercat d’intercanvi d’aquestes monedes digitals, la validesa de les quals es recolza en el sistema de tecnologia de blocs o ‘blockchain’, que permet garantir l’autenticitat de cada una de les divises en un registre en xarxa que és immutable.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- La intrahistòria d’un canvi d’actitud Lamine sedueix Nico Williams
- FUTBOL La intrahistòria d’amor del Barça per Nico Williams: de la seva lleialtat amb l’Athletic al seu enamorament sobtat amb Lamine
- Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès
- El repte d’atraure talent jove marca l’obertura del SIL
- BCN acull el primer Fòrum per a la Pau i la Seguretat a Europa
- Javier Escribano: "Estem explorant inversions industrials a Catalunya"
- L’FMI obriràla seva primera seu d’Espanya a València