GAIREBÉ 100 PERSONES A LA COMITIVA

L'altra gira de la directiva

Bartomeu encapçala el grup d'acompanyants, que, entre membres de la junta, executius i familiars, voreja les cent persones

zentauroepp39378541 mia27  whippany  nj  ee uu    20 07 2015   el jugador del fc170720202416

zentauroepp39378541 mia27 whippany nj ee uu 20 07 2015 el jugador del fc170720202416 / Edu Bayer

2
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Barça cobrarà 14 milions per tres amistosos als Estats Units. Vuit pels dos primers (contra el Juventus aquest dissabte a Nova York i el Manchester United a Washington dimecres) i sis pel clàssic amb el Madrid a Miami el dia 29. Sembla evident que l’interès econòmic passa per sobre de l’esportiu en les gires.

Sempre ha sigut així. I la necessitat recaptatòria exigeix multitud d’activitats per mantenir fluid el cabal d’ingressos. Sembla comprensible que el personal extraesportiu dupliqui l’expedició futbolística, amb un total de 50 persones. Els acompanyants, entre directius (fins a deu), executius i familiars, vorejaven les cent.

Les famílies de  Suárez, Messi i Iniesta, així com la de Bartomeu, també seguiran la gira

L’altra gira, la comercial, serà tan intensa o més que la futbolística, tot i que el viatge també genera l’atractiu turístic amb presència de nens i dones. Hi ha les de Messi, Suárez i la d’Iniesta a l’hotel de l’equip, molt lluny de Manhattan. A Whippany, ja a l’estat de Nova Jersey. Els Toiss, els famosos amics de Neymar, són a Nova York.

L'EXPANSIÓ DE LA MARCA

També hi ha parcialment la família de Josep Maria Bartomeu, que en el seu primer matí va personificar l’atapeïda agenda promocional del Barça. El dirigent va concedir quatre entrevistes: a Bloomberg, Associated Press, Forbes i The New York Times. «Un fet fonamental per a l’expansió de la marca», va dir un membre del club, revelador de l’interès del Barça per guanyar quota de mercat als Estats Units. Un objectiu comú dels equips europeus des de fa 30 anys. El soccer triga a consolidar-se però no desisteixen en el seu esforç d’establir-se d’alguna manera o altra al país.

El Barça hi va posar un peu permanent al setembre, a l’inaugurar l’oficina a Nova York, encara que ja havia gravat el seu escut en sis escoles de futbol. Dues són a Washington i Miami, les pròximes escales.

APOSTA PER L'EQUIP FEMENÍ

En vista de la lentitud amb què el futbol masculí s’obre pas, el Barça aposta pel femení agafant una drecera amb la pretensió de participar amb un equip propi a la lliga local a partir del 2018. Mentrestant, veurà créixer la llavor que plantarà amb les Barça Academy. N’obrirà dues, a Arizona i Long Island, a prop de Nova York.

El president va concedir quatre  entrevistes en el seu primer matí per fomentar la presència del club als mitjans nord-americans

Notícies relacionades

Les acadèmies pretenen captar els joves futbolístics dels dos sexes que siguin tutelats per tècnics del Barça. Gerard Piqué i tres exjugadors, com BellettiHenry Márquez assistiran a la inauguració de dilluns. Sense Bartomeu, que haurà tornat a Barcelona –ni tan sols anirà a la cita amb el Juventus– i tornarà als Estats Units per veure el clàssic de Miami.

L’obsessió del Barça per deixar-se veure s’observa en la llista d’activitats. Tan diverses com un partit amb la penya de Nova York, l’organització d’un mosaic gegant en Bryant Park simulant la samarreta blaugrana, una altra presentació de Rakuten com a patrocinador oficial, un còctel amb congressistes a Washington i una entrega de claus a Miami. Tot això justificaria la presència de deu directius incloent-hi Bartomeu. Tot va començar amb una Welcome party oferta aquest dijous pel Barça. Mentrestant, els jugadors s'entrenaven a més d'una hora de distància, seguint amb el seu silenci i lluny del soroll. Malgrat Neymar.