Maria Elena Fort: «Van actuar amb mala fe»
L'exdirectiva, viuda i amb dos fills, encara sent la doble angoixa econòmica i personal d'un procés que no dóna per tancat

alsoler36555149 barcelona 07 12 2016 deportes mar a elena fort ex di161216132253
Maria Elena Fort és un dels casos singulars. Ella va entrar a la junta el 2008, en el període final, quan Laporta necessitava «gent fidel i de confiança» després de superar pels pèls la moció de confiança, i es veu afectada pel global de set anys de mandat. «M’imputen les pèrdues de Gaspart i les de Sogecable, que són anteriors a ser directiva», exposa com a exemple per il·lustrar un procés històric en l’esport.
Fort ha passat per tots els estats emocionals possibles des del 2010, però cap de lligat a la felicitat: la sospita inicial quan Javier Faus, futur vicepresident econòmic, va reformular els comptes; la inquietud quan es va anunciar la presentació de l’acció; la indignació per «l’espectacle de filtracions per preparar la nostra condemna»; la desconfiança davant d’una assemblea a la qual els van prohibir assistir; la decepció pel resultat final; la por per un procés inacabat.
"Tenir penjada aquesta espasa a sobre no es paga ni amb diners ni amb perdó. A més, no ens han de perdonar res, no vam fer res de dolent" (Maria Elena Fort)
Ni tan sols el triomf en primera instància va suposar una alegria. Una setmana abans de la sentència, els metges havien desnonat el seu marit, Jordi Sirera, víctima d’un càncer. Laporta els va casar en una cerimònia civil abans que morís l’abril del 2015. Viuda, amb un fill de 12 anys i un altre de 4, va veure intensificada l’angoixa econòmica amb la personal per la incertesa que s’obria davant seu.
L’estigma dels xoriços
Notícies relacionades«Van actuar amb mala fe», diu sis anys després. «Ens van estigmatitzar. Ens van presentar com uns xoriços ensenyant factures de pollastres a l’ast i restaurants, quan no vaig passar en la meva vida ni un rebut de taxi si havia d’anar a una reunió amb l’ajuntament», precisa l’advocada barcelonina, especialitzada en urbanisme, i responsable en els primers passos que va fer el Barça per a la reordenació del Camp Nou que ara tutela Jordi Moix. L’únic directiu del Barça que coneix. Van coincidir a l’Elefant Blau, la vella plataforma opositora a Núñez.
Fort se sent «incapaç» de veure bona intenció en «la proposta relativa a l’acció de responsabilitat» que la junta presentarà en l’assemblea. «¿Quina proposta és aquesta?», es pregunta. «Primer van muntar aquell vergonyós espectacle el 2010; després haurien pogut acceptar la sentència i la van recórrer el 2014, i des d’aleshores hi han pogut renunciar i no ho han fet». argumenta l’exdirectiva. «Tenir penjada aquesta espasa a sobre no es paga ni amb diners ni amb perdó. A més, no ens han de perdonar res, no vam fer res de dolent». Un mes abans que se sàpiga la sentència de l’Audiència Provincial, la meitat racional de l’advocada –«a vegades tens la raó i no ganes un judici»– la induiria a acceptar un pacte. Però la part personal projecta un altre sentiment: la dignitat.
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Vilaplana eixampla l’ombra sobre Mazón
- Un Barça instal·lat en el caos
- Guerra a Gaza Espanya crida a consultes l’ambaixadora a Israel per les «calúmnies» als ministres del Govern
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Oposició a la sentència El MNAC reitera la seva «incapacitat tècnica» per traslladar les pintures de Sixena i envia al jutge nous informes que «avalen» la seva postura
- Medi ambient Catalunya instal·la tres nous radars per prevenir millor possibles inundacions als càmpings