El Barça i Nike segellen un acord de 155 milions a l'any

El club i la marca van firmar de matinada el nou contracte per 10 anys, el més alt en la història de l'esport

 

  / JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

El FC Barcelona i Nike van firmar de matinada un lucratiu acord de renovació del contracte que expirava el 2018. El Barça va córrer tant com va poder per anunciar la bona nova. Ho va fer de matinada per evitar filtracions que no va aconseguir controlar. Les xifres acordades insuflen un molt necessari oxigen a una directiva necessitada urgentment de bones notícies econòmiques. L’entitat blaugrana i la marca amb seu a Oregon prolongaran la seva aliança durant 10 anys més (o sigui, fins al 2028, perquè encara queden dues temporades de l’anterior contracte) i això comportarà per a les arques del Barça la facturació de 155 milions a l’any, dels quals uns 105 milions seran nets.

El Barça fa un salt qualitatiu important en els ingressos que rep de Nike, que vesteix al club des del 1998. Dels 60 milions aproximadament acordats en aquesta última campanya es doblarà fàcilment a partir de la temporada 2018-2019. És en aquest terreny un contracte fabulós, el més alt de la història de l’esport i que supera el que va firmar el 2014 el Manchester United amb Adidas, referent al llarg d’aquestes negociacions i que supera els 90 milions, xifra que puja i baixa en funció sempre del rendiment esportiu i comercial de l’entitat britànica. També el Chelsea es disposa a comprometre’s amb Nike després d’haver trencat el seu anterior contracte amb Adidas.

NEGOCIACIÓ PER VIDEOCONFERÈNCIA

Les negociacions entre la plana major del Barça i Nike es van accelerar ahir per videoconferència entre Barcelona, Portland, Londres i Mugello, on es troba el vicepresident Manel Arroyo, i es van segellar de matinada. A les 2.19 hores el club barcelonista va emetre el comunicat en què no s’especifiquen les quantitats econòmiques ni els anys de l’extensió del compromís.

Notícies relacionades

En el nou contracte, el Barça recupera de Nike la gestió fins ara externalitzada de les botigues i del licensing, és a dir, la capacitat d’atorgar llicències amb la marca del club blaugrana. Això farà augmentar els ingressos més, però també els costos. Es calcula que el club podrà guanyar uns 155 milions a l’any, però a l’haver-se de fer càrrec ara de les despeses de producció, els càlculs apunten als 105 anuals esmentats.

«Amb aquest nou acord amb Nike ampliem una aliança estratègica per al club, alhora que reforcem la nostra projecció global de la mà d’una companyia líder en el seu sector», va explicar Josep Maria Bartomeu, president de l’entitat blaugrana. «El FC Barcelona és un dels millors clubs de futbol que inspira milions d’aficionats de l’esport a tot el món i ens sentim molt orgullosos de poder continuar la nostra aliança», ha indicat per la seva part Trevor Edwards, president de Nike Brand.      PENDENTS DE QATAR

La firma de l’acord amb la multinacional nord-americana representa un avanç important de la directiva en el seu objectiu d’aconseguir la xifra de mil milions d’ingressos anuals a partir de l’any 2021 i, al mateix temps, permet continuar negociant amb l’emirat de Qatar amb més tranquil·litat i menys presses l’acord de patrocini a la samarreta, que expira aquest 30 de juny. Tampoc sembla que hi hagi cap possible substitut. I al no haver-hi encara una entesa, Nike llançarà al mercat el disseny de la nova samarreta blaugrana sense la publicitat principal a la part frontal. 

Temes:

Nike