Luis Enrique: "La festassa que farem..."

L'entrenador del Barça es mostra motivat davant l'adversitat i demana repetir el partit davant el València "amb més eficàcia"

crmartinez33595821 sant joan despi   19 04 2016         luis enrique 160419140236

crmartinez33595821 sant joan despi 19 04 2016 luis enrique 160419140236

3
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"La festassa que farem...", anuncia Luis Enrique, si el Barça es proclama campió de Lliga. La festassa que hauria de celebrar-se sempre i que, tenint en compte les paraules i el to de l'entrenador, serà aquest any més gran per la quota de patiment que s'acumula al seu vestidor en les últimes setmanes, entre els mals resultats (tres derrotes i un empat a la Lliga, més una derrota i una victòria insuficient a la Champions) i les crítiques rebudes.

Luis Enrique ha exhibit el seu perfil més combatiu i s'ha confessat "així de gilipolles" per reconèixer que li va "el ball i que amb prou feines disfruta dels triomfs. No obstant, els desitja com qualsevol culer, de qualsevol condició i gremi. Sense precisar quines han sigut les raons que han conduït al declivi i quines són les solucions per frenar-lo -"moltes raons i moltes solucions", entén-, el tècnic blaugrana resumeix quina seria la recepta per remuntar el vol davant el Deportivo: "Un partit com el del València sent més eficaços".

EL PITJOR ESCENARI POSSIBLE

El Barça també va perdre davant del València (1-2), però va disposar d'innombrables ocasions de gol que l'equip no va saber transformar. "A sobre", ha recordat, "després de cinc oportunitats, en la primera vegada que s'acosta el rival et fiques un gol en pròpia porta". A més d'eficàcia, l'equip necessita obrir el marcador i portar la iniciativa per recuperar l'estat d'ànim, delicat després dels últims revessos.

Luis Enrique admet que  l'equip està tocat i que li convé avançar-se en el marcador i portar la iniciativa a Riazor

A la dificultat que generarà el Deportivo, s'hi afegeix, segons l'entrenador, la debilitat moral de l'equip. "Si necessiten ajuda psicològica, no us preocupeu, tenim el millor psicòleg esportiu del món", ha dit Luis Enrique de Joaquín Valdés, l'especialista que va incorporar i que acostuma a assistir a les rodes de premsa. No obstant, el primer entrenador entén que "no s'han de treure les coses de polleguera" i que els mals del Barça resideixen en una "dinàmica negativa".

BARTRA ESTÀ PREPARAT

A Riazor, davant un Deportivo del qual no guarda "un record agradable" pels dos empats al Camp Nou que va esgarrapar el conjunt gallec, reapareixerà Marc Bartra. És l'últim central de la plantilla. Mathieu i Vermaelen estan lesionats i Piqué, sancionat. "Només puc parlar meravelles d'ell, de la seva professionalitat, i de com s'ha preparat per a aquest moment especial", ha dit Luis Enrique, assegurant que té la màxima confiança en Bartra. Només ha sigut titular en un dels 27 partits disputats des del gener, i va ser la tornada de Mestalla a la Copa, després del 7-0 de l'anada. Les altres sis intervencions han sigut aïllades i en aparicions com a suplent.

amb els millors jugadors,  "Si sempre guanyés l'equip el futbol seria més avorrit que ballar amb la teva pròpia germana", va reflexionar el tècnic

Notícies relacionades

Bartra no farà més que tapar un forat a l'equip. No hi haurà revolucions en l'alineació ni canvis tàctics en el dibuix. L'entrenador entén que la reacció no passa per aquí, sinó en el fet que "les sorpreses que dóna el futbol" tornin a ser agradables per al Barça.

"Si sempre guanyés l'equip amb els millors jugadors, el futbol seria més avorrit que ballar amb la teva pròpia germana"; ha sigut el símil de Luis Enrique, que conserva la fe en els seus jugadors "per la seva manera de competir i per l'actitud que van mostrar en l'últim partit, resistint-se a claudicar davant el 0-2 del descans. "Tot passa per donar una millor versió de cadascun, de manera individual i col·lectiva", va resumir el tècnic, que va aportar una última asserció per donar explicacions: "El futbol és així, o 'asín', com diuen alguns".