El Roma també surt amb la cua entre cames

El Barça repeteix l'excel·lent actuació del clàssic amb el Madrid i apallissa el rival amb l'aportació afegida de Messi

3
Es llegeix en minuts
Joan Domènech
Joan Domènech

Periodista

Especialista en Futbol, Barça, Esports.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’entrenador del Roma no va veure el clàssic. Ni es va mirar després el vídeo. Si l’hagués repassat, no se li hauria acudit formar el seu equip igual com ho va fer el Madrid dissabte. Amb un 4-3-3 igual que el de Benítez. La mateixa disposició que el Barça, i sense tapar-se en defensa, que hauria sigut el més recomanable i prudent. Amb idèntic resultat: el Roma també en va sortir escaldat sense dificultar l’accés del campió als vuitens com a primer de grup. La classificació estava assegurada abans de l’inici amb l’empat entre el Bate i el Leverkusen.

El Roma en va sortir més mal parada, vorejant un ridícul més gran perquè al Barça que va arrasar el Bernabéu s’hi ha afegit la presència de Leo Messi, afamat de futbol després de dos mesos com a espectador. L’astre va reprendre el seu compte golejador amb la tercera rematada en el minut 17, va sumar un altre doblet en la seva carrera i va renunciar al triple al regalar-li l’execució d’un penal a Neymar, que el va fallar per aigualir el ple del trident el dia que es retrobava.

TOT FAMILIAR

Perquè tot tornés a ser familiar (jugar a casa i davant un rival vestit de blanc generós a posar facilitats), Messi va reaparèixer de titular i no va trigar gens a tornar a fer de les seves. Leo tornava, però qui no se n’havia anat és Luis Suárez, un dels pilars que ha mantingut pròsper l’equip en l’absència del 10, ahir capità pel descans d’Iniesta. Lucho va anotar un parell de gols més, igual que en el clàssic, i va elevar el seu compte realitzador a 10 gols en els últims sis partits.

Amb el 2-0, i en vista de la debacle que li queia a sobre tot just consumit un quart d’hora, Rudi Garcia va canviar el dispositiu del Roma. Massa tard, perquè el mal ja estava fet; gest inútil perquè no va frenar la deriva que dibuixava el matx. Fins i tot endarrerint els dos extrems per tallar pilotes al centre del camp amb Pjanic, Keita i Nainggolan no van donar l’abast per enfrontar-se a Rakitic, Busquets i Sergi Roberto, més les incorporacions de Messi, amb mono de futbol, i amb el 3-0 es va retirar al descans. El mateix resultat del Gamper, quan tot just començava a esclafar motors.

FEBLE RIVAL

Igual de relaxat va comparèixer ahir, o això va semblar, tot i que es jugava el segon lloc del grup. Potser era més feble amb les absències de Gervinho, Salah, Totti i el capità De Rossi, resguardat a la banqueta. El lateral Florenzi, el triomfador de l’anada amb el gol que li va marcar a Ter Stegen, va jugar d’extrem. El porter alemany del Barça es va treure l’espina amb una gran aturada a Falque i parant un penal a Dzeko.

També va semblar que al Barça li costava més produir ocasions de gol, però no seguir dominant el joc, que ho va fer amb la mateixa solvència, la mateixa superioritat que el primer rival de blanc que va plomar. L’onze de Luis Enrique va poder disminuir la velocitat i relaxar-se de cara a futurs compromisos. El tècnic fins i tot va donar un descans de debò a Busquets, a qui finalment va retirar a la mitja part.

MESSI NO ÉS MUNIR

Notícies relacionades

El petit retrocés blaugrana va permetre al Roma estirar-se una mica, i el càstig encara va ser pitjor. Les esquerdes es van reobrir amb el cansament de tant córrer darrere de la pilota –l’índex de possessió blaugrana va ratllar cotes escandaloses– i l’àrea italiana era una festa. Fins i tot Piqué, que encara tenia al cap la frustració de dissabte, quan Munir li va impedir marcar el 0-5, es va personar a l’àrea. Messi, és clar, no és Munir i li va col·locar sobre la ratlla de gol, sense porter, perquè marqués aquella diana que no va poder celebrar en el clàssic.

L’únic però va ser que Neymar va fallar un penal. El quart, de deu, que desaprofita el Barça, encara que Adriano reparés l’error. L’equip no penalitza aquest llast, perquè entre les seves virtuts va sobrat de futbol i de gols. A més, defensa molt millor que fa uns mesos. Amb el sisè partit sense encaixar, i 18 gols a favor, ni el Madrid ni el Roma el despentinen. ¿Qui serà el rival?

Fitxa tècnica

ESTADI: Camp Nou. (71.433 espectadors)