ESTRATÈGIA 'SMART' DEL CLUB

El wi-fi arribarà al Camp Nou la primavera del 2016

El FC Barcelona llançarà una 'app' perquè els socis interactuïn a l'estadi i puguin veure les repeticions

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

El Barça també vol guanyar el títol al club més ben 'connectat' del món, i per fer-ho ha elaborat una estratègia digital per no solament dotarà el Camp Nou de wi-fi, sinó també facilitarà que els socis puguin, a través d'una nova 'app', veure les repeticions dels gols o demanar un frankfurt i que els el portin al seu seient. La implantació serà parcial, però ja hi ha diverses dates marcades al calendari: estrena de l''app' pel Gamper, i wi-fi a tot l'estadi a la primavera del 2016.

"Som líders del món en els 10 principals canals digitals (Facebook, Twitter), i ara volem ser també els millors a ser un club 'smart", ha destacat el responsable de Noves Tecnologies del FC BarcelonaDídac Lee. El club ha firmat un acord amb l'Ajuntament de Barcelona per convertir el Camp Nou i tot l'entorn en un espai intel·ligent, on tots els seguidors (i el mateix club) es puguin beneficiar dels avantatges que ofereixen les noves tecnologies. "L'objectiu és que l'Smart Espai Barça --així es denomina el projecte-- al voltant del Camp Nou sigui un nou districte tecnològic de la ciutat", ha afegit el directiu.

La implantació de la nova estratègia serà progressiva ("això no té res a veure amb les eleccions", ha destacat Lee), i començarà les pròximes setmanes amb el llançament en versió beta de la nova 'app' per a socis, que s'estrenarà oficialment per al conjunt de socis en el trofeu Joan Gamper. Aquesta 'app', a més d'informació sobre tot el relacionat amb el Barça, incorporarà el carnet digital del soci (es podrà entrar a l'estadi amb el mòbil), un xat per comunicar-se amb l'Oficina d'Atenció al Barcelonista, informació en temps real dels partits i enquestes per millorar els serveis.

També s'instal·laran al Camp Nou grans pantalles tàctils perquè els visitants i socis puguin obtenir informació, i es continuarà amb el desplegament de la xarxa de wi-fi al Camp Nou, un dels serveis més demanats pels socis, que estarà disponible a la primavera del 2016. El projecte, que té un pressupost d'uns quatre milions d'euros i que assumirà Telefónica, permetrà que tots els socis es puguin connectar a la xarxa gràcies a 1.079 punts d'accés, cosa que la convertirà en una de les xarxes més grans del món en tan poc espai (altres estadis en tenen com a molt 500 punts). "Serà gratuïta", ha anunciat Lee. També es treballa a millorar la connectivitat mòbil.

Notícies relacionades

En paral·lel, l''app' per a socis anirà incorporant serveis, amb l'objectiu que, una vegada estigui desplegada la xarxa wi-fi, els socis puguin per exemple participar en sortejos, veure repeticions de les jugades al seu telèfon, demanar menjar des del mòbil i que se l'hi portin al seient, aconseguir 'upgrades' --millora de la situació al camp-- o alliberar el seient, fer visites virtuals, compartir experiències, veure on són a l'estadi altres socis... A més, quan l''app' per a socis estigui plenament operativa, es llançarà una versió per als no socis, perquè els visitants també puguin disfrutar d'aquests serveis.

Tota aquesta estratègia es desenvolupa de la mà de l'ajuntament, que també participarà en la iniciativa aportant la seva experiència com a ciutat intel·ligent, ja que als voltants de l'estadi s'instal·laran fanals intel·ligents, sistemes de pàrquing intel·ligent, s'informarà dels accessos i del transport en temps real... "La implementació d'aquestes tecnologies 'smart' a les nostres instal·lacions permetran millorar l'experiència dels socis 2.0 i convertir les nostres instal·lacions en una part important de Barcelona, ciutat intel·ligent i innovadora".

Temes:

Wifi