Suárez entra a casa

El davanter s'incorpora als entrenaments del Barça i mostra un bon estat de forma

"Em sentia incòmode", diu el golejador, que només podrà jugar el Gamper i amistosos abans del clàssic

El primer entrenament del davanter amb la resta dels seus companys, en 100 segons. / FC BARCELONA

El primer entrenament del davanter amb la resta dels seus companys, en 100 segons.
El davanter uruguaià reconeix que la situació era incòmoda i advoca per girar full i pensar en el futur.
Primer entrenament del Barça de Luis Enrique en què ha participat el davanter uruguaià.

/

3
Es llegeix en minuts
JOAN DOMÈNECH
BARCELONA

Tenia tantes ganes d'entrar per la porta de la que serà casa seva fins al 2019 que va ser dels primers a arribar. Ha estat llarga l'espera de Luis Suárez per poder entrenar-se amb els seus companys i tornar a sentir-se futbolista: fins que el TAS (el Tribunal d'Arbitratge de l'Esport) no ha atenuat la dura sanció que li va imposar la FIFA eliminant la prohibició de participar en «qualsevol activitat futbolística». De moment, aquesta activitat es limitarà a entrenar-se; de moment, és una satisfacció que li semblarà poc amb el pas de les setmanes i a mesura que vagi transcorrent la competició.

Un mes i un dia -com una condemna- ha trigat Suárez des que va aterrar a Barcelona (14 de juliol), i va poder accedir, ahir, a la ciutat esportiva de Sant Joan Despí. I, en realitat, és una condemna el que compleix el davanter, que durant aquest espai de temps només ha pogut firmar el contracte (d'incògnit, perquè ho tenia prohibit, el dia 17) i entrenar-se en solitari i en privat per paratges secrets perquè no el captessin les càmeres i el TAS i la FIFA no es violentessin.

EL TOC NO ES PERD / La inactivitat no ha fet efecte en Suárez, que va mostrar un bon estat de forma en l'entrenament d'ahir. El davanter ha treballat amb un preparador del club i ha tocat pilota, perquè en els exigents rondos, on la pilota vola, segurament més que a Liverpool o a la selecció d'Uruguai, Suárez va patir molt poques vegades el càstig de posar-se al centre després d'una mala passada. El toc no l'ha perdut. Tampoc se'l va veure desorientat ni estranyat tot i tractar-se de l'estrena.

I el primer dia, Suárez va matinar (va arribar poc després de les 8 del matí, una hora i mitja abans de la sessió) i va voler refugiar-se entre els veterans de l'equip. Va sortir del vestidor amb Andrés Iniesta, amb qui ja havia parlat per telèfon fa dies i va franquejar la porta del camp número dos entre Xavi i Alves. Amb Busquets, Pedro, els joves del filial (Sandro, Grimaldo, Samper i Munir), Song i els porters va iniciar la seva història en els rondos diaris del Barça.

DIES DE FRUSTRACIÓ / «Estava en una situació en què em vaig sentir incòmode», va explicar el davanter uruguaià del seu obligat apartament per la sanció. En el dia a dia serà un més; els caps de setmana reapareixerà la frustració al veure passar els partits sense poder disputar-ne cap. Només els amistosos. Com el Gamper de dilluns, davant el León. O els que programi Uruguai (en té tres: al Japó, a Corea del Sud, els dies 5 i 9 de setembre, i a l'Aràbia Saudita el 10 d'octubre) abans del possible debut oficial. Que serà amb tots els ets i uts, en el clàssic davant el Madrid. Al Bernabéu, coincidint amb el seu primer dia (26 d'octubre) de llibertat.

La incomoditat dels entrenaments furtius es va transformar ahir en alegria per formar part de l'equip. «Em sento molt feliç de tornar a sentir-me jugador de futbol i estar amb els companys. Tenia ganes de començar», va dir el davanter, de 27 anys, a les càmeres de Barça TV. «Estic pagant per un error que vaig cometre i pel qual ja vaig demanar perdó. Això ja és per oblidar», va afegir, abans d'agrair al club la cobertura prestada l'últim mes, durant el qual ha viscut gairebé com un proscrit.

Notícies relacionades

ABANS QUE VERMAELEN  /Però no ho oblidarà fàcilment perquè no podrà disputar les primeres vuit jornades de Lliga ni les tres primeres de la Champions. La plenitud trigarà a arribar encara que ja disfruta de pertànyer al Barça, «el club en què vaig somiar jugar». «Encara he d'esperar per tenir la sensació de jugar en un estadi com el Camp Nou», va dir, tot i que l'experimentarà, de forma simbòlica i festiva, dilluns. Thomas Vermaelen, l'últim fitxatge, encara no ho farà. Segueix amb les seves sessions particulars de rehabilitació per la lesió muscular que pateix.

La sanció havia impedit fins i tot que hi hagués constància oficial del fitxatge de Suárez pel Barça. Després de la sessió, es va fer les fotos oficials amb la samarreta blaugrana per a totes les activitats comercials que necessita l'entitat blaugrana. Un preàmbul. Luis ja és a casa, preparat per «complir el desafiament de jugar al Barça».