El partit del Camp Nou
Un final d'any per tenir-ho tot
Guardiola assumeix que el desavantatge del Barça respecte al Madrid impedeix a l'equip perdre més punts a la Lliga
amb 14 futbolistes lluny de Sant Joan Despí durant 10 dies, entre internacionals absoluts i sub-21, ningú ha parlat aquesta vegada delvirus FIFA. Potser és perquè el retorn a la Lliga del Barça es produeix al Camp Nou. També podria ser perquè aquest vespre comença l'esprint final del 2011, carrera en què l'equip pot col·locar la guinda del cinquè títol de l'any, i tercer de la temporada, amb el Mundial de clubs del Japó. El botí compta la Lliga i la Champions del mes de maig i les dues Supercopes de l'agost.
Potser les especulacions sobre la incidència del virus reneixen en funció del resultat contra el Saragossa, però Guardiola es va encarregar d'ubicar l'assumpte en el terreny de l'anècdota. Els internacionals han tornat bé d'ànim, descansats, i davant seu els apareix una fase de la temporada atractiva amb títols en joc i rivals de nom. Sense oblidar que el marge d'error a la Lliga s'ha reduït al mínim, amb tres punts de desavantatge respecte al Madrid. «Si perdem més punts pel camí serà molt difícil recuperar-los després», va argumentar Guardiola. El Barça ha guanyat set partits però n'ha empatat quatre.
DEU PARTITS, QUATRE TORNEJOS / El Madrid va al davant i a la capital d'Espanya ja toquen les campanes. Durant les dues setmanes de la parada, el Bernabéu bullia amb el desig que es jugués ja el clàssic. Però el Barça ha d'atendre altres fronts. «Es tendeix a treure importància a tot el que passa abans del clàssic, però falten 10 partits en quatre competicions diferents abans dels torrons i ens hem de centrar en cada rival, d'un en un». Començant pel Saragossa -«ens va costar una barbaritat guanyar-lo per 1-0 l'any passat»- i continuant amb els altres cinc equips que s'enfrontaran als blaugranes abans del Reial Madrid. «¿Reservar algú? Posaré el millor equip per guanyar el partit», va assegurar, abans d'ironitzar sobre les reiterades preguntes sobre si Leo Messi necessita un descans.
L'aturada de seleccions ha damnificat Adriano, que farà companyia a Afellay a la infermeria. Pedro està en condicions de rebre a l'alta després d'entrenar-se ja amb el grup, encara que Cuenca seguirà amb el primer equip. Guardiola decidirà l'alineació després de comprovar com està la tropa en l'entrenament matinal, un cop analitzat l'últim vídeo i amb una àmplia consulta amb Tito Vilanova. El sistema de sempre. Se suposa que, més o menys, el Barça compareixerà amb l'alineació de sempre. «Espero la millor», va dir Javier Aguirre des de Saragossa.
SER INTENSOS / No se sap, no obstant, amb quin dibuix tàctic en aquesta desordenada alternança entre el 4-3-3 i el 3-4-3. L'elecció no depèn tant del sistema del rival com de les característiques dels seus jugadors. Aguirre va anunciar que el Saragossa jugaria amb quatre defenses i no cinc després d'escoltar les opinions dels seus homes.
«És una qüestió més anímica nostra: per jugar amb tres defenses hem d'estar molt intensos perquè, si no, pateixes bastant amb aquest dispositiu», va analitzar el tècnic en una roda de premsa amb molts noms propis. De color blaugrana (Pedro, Cuenca, Abidal, Messi...), i molts altres que se situarien als antípodes. Entre ells el nom de Javier Clemente, potser l'únic espectador de San Mamés que va badallar fa dues setmanes. «Si diu que el nostre joc l'avorreix, doncs l'avorreix. Hi té tot el dret; a ell li agrada un joc més directe, amb transicions menys elaborades», va explicar Guardiola del que va ser un dels seus seleccionadors.
Notícies relacionadesGUANYAR MOLTS PARTITS / No va faltar el del Madrid, eterna referència blaugrana, i viceversa. «Està fort i goleja amb facilitat. Hem de mentalitzar-nos que haurem de guanyar molts partits per ser campions», va dir, segurament enyorant els punts perduts en els quatre empats contra la Reial Societat, el València, l'Athletic i, a casa, el Sevilla.
Tampoc va faltar la coneguda pregunta sobre la renovació del contracte que està a sobre de la taula de Sandro Rosell, el president. Pendent que Guardiola hi escrigui el nombre d'anys que desitja seguir i el firmi. El tècnic té més clares les seves impressions sobre una altra idea llançada per Rosell a Qatar, la d'exigir a la FIFA i a la UEFA que paguin part del salari dels internacionals que recluten. Burdisso (Roma) estarà sis mesos de baixa després de lesionar-se amb l'Argentina. «Una indemnització no el curarà. Els clubs ja se sentirien retribuïts amb una mica de sensibilitat, tan sols amb algun gest o algun detall», va observar.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Catàstrofe mediambiental La gestió forestal, clau per evitar els incendis a Euskadi
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho