SUPERCOPA D'EUROPA CONTRA EL PORTO

El Barça guanya la final de la Supercopa d'Europa (2-0)

Messi torna a ser el catalitzador dels gols al marcar i donar una assistència magistral a Cesc

Iniesta és nomenat millor jugador del partit

Els jugadors del Barça celebren el triomf contra el Porto.

Els jugadors del Barça celebren el triomf contra el Porto. / JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts

ElBarcelonaha aconseguit a Mònaco el pòquer de títols de la supercopa europea al vèncer elPortoper 2-0 gràcies a dues jugades estel·lars de LionelMessi, que ha demostrat una vegada més ser el líder absolut de l'equip de cara a la porteria contrària. Messi ha solucionat una espessa primera meitat del Barcelona amb un gol d'oportunisme abans del descans, un regal de Guarín en un mal rebuig que el de Rosario ha recollit quan ja tenia a sobre Helton. Un altre s'hauria precipitat en la definició i hauria estavellat la pilota al cos del porter. Ell no. Ha controlat la pilota, ha fet seure el meta del Porto amb una jugada impossible i l'ha empès a plaer al fons de la xarxa.

Fins llavors l'equip lusità havia incomodat el Barça amb una defensa avançada, molta força cap enlaire i una pressió asfixiant que els blaugranes, sense Piqué a l'eix de la defensa i Busquets al pivot defensiu, els costava superar sortint amb la pilota jugada des del darrere. Unes condicions ambientals poc favorables per al joc, amb calor i mal estat de l'herba, han dificultat el desenvolupament del joc blaugrana. Tot i això, el Barça ha controlat la major part del joc i el Porto, tot i que ho ha intentat, no ha tingut grans ocasions de gol.

Un xut de Moutinho ha obligat Valdés a treure el primera guant de la nit i un parell de jugades per l'esquerra de Hulk --l'estrella indiscutible de l'equip després de la marxa de Falcao-- no han tingut la recompensa del gol. El Barça gairebé gairebé s'ha trobat amb el seu gràcies al primer regal de la defensa lusitana, que Pedro, sol davant de Helton, no ha aprofitat al picar la pilota per sobre de la porteria.

Premi a la persistència

Però el campió d'Europa és persistent en el seu joc i el Porto no ha estat capaç de mantenir la intensitat. Un parell de pujades amenaçants d'Alves, un genial Iniesta, millor jugador de la final, amb els seus regats impossibles a càmera lenta i les aportacions definitives de Messi --amb gol de murri inclòs-- han estat suficients per agafar les brides --del marcador i del joc-- abans d'arribar al descans.

El Porto no s'ha rendit a la segona part, ni de bon tros. Pereira ha avançat la defensa 20 metres i Moutinho, Guarín i Souza han treballat a preu fet per abarcar els màxims metres possibles al centre del camp. Motuinho i Guarín ho han provat de lluny i Villa també abans de ser substituït per Alexis. El Barça, amb molts espais al davant, ha pogut matar el partit. Però en ple mes d'agost és més difícil fer-ho que, per exemple al gener, i Pedro, en un parell d'accions en què s'ha quedat sense empenta en va donar fe. Un error d'Abidal al protegir una pilota gairebé li costa un disgust al campió d'Europa a 10 minuts per al final. Un Guerín enfurit ha demanat penal per l'entrada del francès, però l'àrbitre l'únic que ha fet és mostrar-li targeta groga.

Gol de Cesc

Quan el partit arribava al final, Messi ha tornat a aparèixer per fabricar el segon, una conducció des de la línia de tres quarts que ha acabat amb un regat i una centrada precisa sobre l'arribada de Cesc, que ha matat la pilota amb el pit i, sense deixar-la caure, ha afusellat sobre la sortida d'Helton. Amb aquest ja són 12 els títols que ha aconseguit el Barça en l'era Guardiola en solament tres anys. El mateix Cesc ja n'ha guanyat dos --els mateixos que en tota la seva carrera a l'Arsenal-- en dues setmanes com blaugrana.

- Fitxa tècnica:

2 - Barcelona: Valdés; Alves, Mascherano, Abidal, Adriano (min.63); Sergio Busquets, Xavi, Iniesta; Pedro (Cesc, min.80), Villa (Alexis, min.61) i Messi.

0 - Porto: Helton; Sapunara, Rolando, Otamendi, Fucile; Souza (Fernando, min.77), Guarín, Moutinho; Hulk, Cristian Rodríguez (Varela, min.69) i Kleber (Belluschi, min.77).

Gols: 1-0: Messi, min.39. 2-0: Cesc, min.88.

Notícies relacionades

Àrbitre: Björn Nijhuis (HOL). Ha mostrat targeta groga a Cristian Rodríguez (min.30), Iniesta (min.51) i Guarín (min.82) i ha expulsat per doble amonestació Rolando (min.65 i min.86) i per vermella directa Guarín (min.90).

Incidències: Final de la Supercopa d'Europa disputada a l'estadi Lluís II del Principat de Mónaco davant uns 18.000 espectadors, la majoria aficionats dels dos equips.