Situació crítica
Rescatades més de 50 mascotes abandonades en 15 dies a Badalona, Sant Adrià i Santa Coloma
També hi ha hagut 10 peticions a l’Ajuntament de Badalona per cedir animals de companyia per falta de recursos o impossibilitat per cuidar-los
L’Ajuntament de Badalona (Barcelonès) ha alertat aquest dimarts de l’augment d’abandonaments d’animals de companyia a la ciutat i municipis veïns, ja que durant la primera quinzena de juliol el Centre d’Atenció d’Animals de Companyia del Barcelonès Nord (CAACBN) ha recollit més de 50 mascotes abandonades. Del total d’animals acollits per aquest centre al juliol –que dona servei als municipis de Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet–, prop de 40 són gossos i la resta gats.
Les xifres d’abandonament registrades al juliol dupliquen les que es registren habitualment altres mesos de l’any, segons ha informat el consistori badaloní. A les dades d’abandonament, aquest mes s’han afegit les 10 peticions a l’ajuntament per cedir animals de companyia per falta de recursos o impossibilitat per cuidar-los.
El CAACBN es troba en una situació crítica per l’alta ocupació, amb falta de places per atendre més animals, i des de l’Ajuntament de Badalona s’ha fet una crida a la responsabilitat sobre el que suposa un animal de companyia i la conscienciació sobre l’abandonament.
Notícies relacionadesLa regidora de Medi Ambient, Sostenibilitat i Benestar Animal, Rosa Trenado, ha lamentat les «situacions inhumanes» que s’estan trobant, com la d’una gossa lligada en un parc amb els seus sis cadells en una capsa de cartró. Trenado també ha fet èmfasi en «la importància i els beneficis d’adoptar en lloc de comprar a l’hora d’incorporar un animal de companyia a la família», i ha recordat que les mascotes «no són una joguina».
Llegeix totes les notícies de Badalona i Santa Coloma a EL PERIÓDICO Badalona i EL PERIÓDICO Santa Coloma
- María Laborda, jove prodigi de l’escalada de velocitat: «Escalant soc la nena que jugava al pati de l’escola»
- Chrysalis: la nau espacial dissenyada per portar 1.000 humans a un altre sistema estel·lar
- GUERRA A L’ORIENT MITJÀ Totes les gasolineres d’Espanya hauran de penjar un cartell per publicitar les rebaixes d’impostos del Govern
- Patrimoni artístic Aragó carrega contra els exconsellers que s'oposen al trasllat de les pintures de Sixena: "L'independentisme català somia amb una Catalunya més gran i això sempre és a costa d'Aragó"
- Dret a la mort digna Noelia accedirà a l'eutanàsia de manera imminent després de guanyar una batalla judicial de més de 20 mesos
