Vandalisme en mobiliari urbà
El Govern de Badalona reconeix que el «piròman» de la ciutat no està identificat
L’alcalde Albiol va afirmar arran d’una crema de contenidors a l’octubre que «els piròmans han tingut mala sort, han sigut identificats i és qüestió de temps que siguin detinguts»
Ara, com a resposta d’una pregunta per escrit del PSC, la tenienta d’alcalde de Seguretat admet que la Policia local no va localitzar cap subjecte amb les característiques que va descriure un testimoni

La tenienta d’Alcalde de Seguretat de Badalona, Irene González (PP), responsable de l’esmentada àrea al Govern local liderat per Xavier García Albiol (PP), ha admès la no-identificació del subjecte que al mes d’octubre va cremar dos contenidors al carrer President Companys del municipi.
La Policia local «no va poder localitzar cap persona amb les característiques descrites per un testimoni», explica González en resposta a una pregunta registrada a l’octubre pel Grup Municipal Socialista arran d’un tuit en què l’alcalde Albiol sí que afirmava la identificació del «piròman».
Esta noche dos individuos han han quemado un container en President Companys. Se tiene que ser bestia para provocar un incendio en la puerta de un centro de salud. Los pirómanos han tenido mala suerte, han sido identificados y es cuestión de tiempo que sean detenidos. #Badalona
— Xavier García Albiol (@Albiol_XG) 20 de octubre de 2020
23 contenidors incendiats el desembre del 2020
També a resposta del PSC, el Govern local de Badalona ha fet públiques les dades de contenidors cremats i vandalisme en mobiliari urbà durant els últims mesos mesos de l’any 2020.
Tan sols al desembre es van cremar a Badalona 23 contenidors, i durant aquell mes a la localitat hi va haver 18 actes de vandalisme sobre mobiliari urbà, robatoris o danys en vehicles, problemàtica que fa mesos que el municipi pateix.
Sense anar més lluny, la mateixa nit d’aquest 2 de març, sobre les 22:15 h segons confirmen fonts de Bombers de la Generalitat, es va incendiar un cotxe que va quedar totalment fet malbé, a més d’uns altres dos afectats de manera parcial.
#PIRÓMANO Esta noche ha vuelto a actuar el pirómano que lleva meses quemando decenas de contenedores en #Badalona. Esta vez ha sido en la c/Camí de Sant Jeroni de la Murtra de Montigalà. La policía sigue sin detenerlo y los vecinos temen que algún día pase alguna desgracia mayor. pic.twitter.com/OCeM5gg4rX
— Badalona 24 hores (@badalona24h) 3 de marzo de 2021
Més notícies de Badalona, a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026