Eleccions catalanes
El PSC s’imposa a tots els municipis del Barcelonès, on Ciutadans s’enfonsa
- ERC s’ha emportat la plata a tots els municipis de la comarca, ocupant així la mateixa posició que el 2017
- L’extrema dreta de Vox ha sigut la cinquena força més votada del conjunt de la comarca, on ha aconseguit un 7,78% dels recolzaments
 
	Mentre que Ciutadans va dominar al Barcelonès a les eleccions autonòmiques del 2017, en aquesta ocasió la comarca s’ha tenyit per complet del vermell del PSC i els taronges s’han enfonsat fins a la sisena posició. El PSC ha guanyat així en tots els municipis del Barcelonès, on, en conjunt, ha aconseguit sumar el 24,46% dels vots, vuit punts percentuals més que als passats comicis autonòmics. Per la seva banda, Ciutadans, que el 2017 va regnar a l’àrea metropolitana, ha passat de sumar el 26,41% dels recolzaments a quedar-se amb el 6,5%.
A Barcelona és on Cs ha patit la caiguda més gran, passant del primer lloc amb el 23,96% dels vots al setè, amb només el 6,23%. A Badalona, el partit liderat per Carlos Carrizosa ha baixat fins a la sisena posició i a l’Hospitalet de Llobregat, Santa Coloma i Sant Adrià ho ha fet fins a la cinquena.
Així com el PSC ha sortit vencedor, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) s’ha emportat la plata a tots els municipis del Barcelonès, ocupant així la mateixa posició que el 2017. No obstant, les dades reflecteixen que ha tingut una lleugera caiguda respecte a les últimes eleccions catalanes, passant del 19,57% dels vots al 18,55%.
Tant Junts per Catalunya com En Comú Podem han aconseguit mantenir uns resultats molt similars als que van obtenir als diferents municipis de la comarca el 2017. Així, Junts ha aconseguit mantenir la tercera posició al conjunt del Barcelonès, mentre que els comuns, tot i que han rebut un percentatge lleugerament inferior de vots (del 9,42% al 9,08%), han passat de la cinquena posició a la sisena.
Ni Albiol ni Sabater arrosseguen els seus votants
Per la seva banda, l’exalcaldessa de Badalona i candidata en aquestes eleccions per la CUP-Guanyem, Dolors Sabater, no ha aconseguit arrossegar els veïns de la ciutat cap a la candidatura anticapitalista. Així, a Badalona, la CUP s’ha quedat en vuitena posició, amb només el 5,48% dels vots. Tampoc l’‘efecte Albiol’ ha tingut èxit en aquests comicis, ja que el Partit Popular ha caigut més de 2,5 punts i s’ha vist superat per Vox.
Notícies relacionadesEs pot destacar que a Badalona la participació en aquest 14 de febrer, marcat per la pandèmia de la Covid-19, ha caigut gairebé un 34% respecte dels comicis del 2017, mentre que al global de Catalunya ha sigut al voltant de 26 punts.
Irrupció de l’extrema dreta
Més enllà del cas de Badalona, l’extrema dreta de Vox ha sigut la cinquena força més votada al conjunt de la comarca, on ha aconseguit un 7,78% de recolzaments. No obstant, Vox hauria aconseguit una posició més alta si no fos pel pes que té Barcelona, on la formació d’extrema dreta ha quedat cinquena, ja que a Badalona, amb el 9,75% dels vots, s’ha situat en quarta posició i a Santa Coloma (9,88%), l’Hospitalet (9,65%) i Sant Adrià (12,09%) s’ha convertit en la tercera força més votada.
Santa Coloma de Gramenet Xavier García Albiol Eleccions Catalunya Ciutadans ERC - Esquerra Republicana de Catalunya PSC PSC Coronavirus a Catalunya L'Hospitalet de Llobregat Badalona Dolors Sabater
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sistema sanitari El càncer de còlon en homes de 20 a 29 anys augmenta un 14% a l’any a Espanya
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Material de construcció Catalunya crea un ‘hub’ per construir edificis amb la fusta obtinguda després de la gestió forestal
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Celebrem la vida
- Ruta Girona culmina les fires
