16 jul 2020

Anar al contingut

MOBILITAT

Badalona comptarà amb un nou carril bus VAO a la C-31 a finals de juny

A més, la Generalitat ultima un acord amb el Ministeri de Transports per culminar la mateixa infraestructura a la B-23

ACN / El Periódico

Badalona comptarà amb un nou carril bus VAO a la C-31 a finals de juny

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va anunciar dimecres passat, 27 de maig, la posada en marxa d’un carril bus VAO a la C-31, al seu pas per Badalona, ​​d’accés a Barcelona a finals de juny o principis de juliol.

Es tracta d’un projecte que consta de més fases. En primer lloc, la construcció d’un quart carril exclusiu d’entrada a Barcelona entre Montgat i el Besòs, amb un cost de 5 milions d’euros, i posteriorment una altra que servirà per donar continuïtat al tram ja existent fins a la plaça de les Glòries i en la qual caldrà executar un nou viaducte en el Besòs, amb un cost estimat de 15 milions d’euros. A més, la Generalitat està ultimant un acord amb el Ministeri per culminar el carril bus de la B-23.

En una compareixença telemàtica a la Comissió de Territori sobre el paper del transport públic en la mobilitat dels treballadors durant el desconfinament, el conseller ha explicat que per al carril bus VAO a Badalona d’accés a Barcelona habilitarà un dels carrils ja existents i es deixarà els altres dos per al transport privat.

Segons Calvet, aquesta obra «permetrà millorar la fiabilitat i reduir la durada dels serveis interurbans» i preveu un termini d’execució «més immediat» que les obres projectades el 2011, que preveia un carril bus ampliant la calçada i conservant els carrils per al cotxe privat ja existents.

Reducció de la circulació en un 20%

Abans de la pandèmia, per aquest punt es comptabilitzava el pas de 6.500 vehicles per hora en hora punta, mentre que la sortida és més esglaonada i no originava tants problemes. Ara, es preveu que siguin 4.000 vehicles per hora, sense generar congestió.

Segons el conseller, el teletreball, la flexibilització horària, l’aplanament de l’hora punta i la Zona de Baixes Emissions seran factors que contribuiran a la reducció de la circulació en un 20%, o fins i tot «superior». El termini d’execució de l’obra serà d’aproximadament un mes ja que s’han d’adjudicar dos contractes menors de pintura i senyalització.

Quant a la B-23, el conseller ha comentat que està ultimant un acord per culminar el carril bus per la Diagonal. L’acord inclourà la cessió de la via a la Generalitat i una dotació econòmica per a la construcció de la infraestructura, mentre que encara cal definir les condicions de manteniment. En qualsevol cas, Calvet preveu que la firma sigui «imminent».

Més notícies de Badalona en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA