DESPRÉS DE L'INCENDI DEL BON PASTOR
L'Ajuntament de Badalona i Endesa rastrejaran les punxades elèctriques
L'alcalde Àlex Pastor assegura que es protegirà a les persones vulnerables i perseguirà els usos il·lícits

zentauroepp46464963 badalona 07 01 2019 edificio del incendio del dia 5 de enero190107213002 /
L’Ajuntament de Badalona i la companyia elèctrica Endesa col·laboraran per detectar els fraus en el consum de llum a la ciutat després de l’incendi d’una instal·lació elèctrica en un bloc del barri de Sant Roc que va causar la mort de tres persones. Aquest és el principal resultat de la reunió que ha mantingut avui l’alcalde de Badalona, Àlex Pastor, amb responsables de l’empresa. Endesa entregarà un mapa detallat del consum de llum, amb una relació dels expedients per sobreconsum dels últims anys.
El govern municipal es va comprometre, no obstant, a analitzar cada cas de forma individual. L’alcalde es va manifestar a favor de diferenciar entre els casos de pobresa energètica i els usos de les punxades elèctriques per a activitats il·lícites, com el cultiu de marihuana. Pastor es compromet a treballar “per acompanyar, assessorar i ajudar totes les famílies que es troben en situació de pobresa energètica” de manera que les famílies identificades com a vulnerables pels serveis socials “quedaran automàticament protegides de qualsevol interrupció del subministrament”.
Punxades i ocupacions
Notícies relacionadesEn canvi, respecte als casos en què el frau respongui a “activitats il·legals” s’actuarà “amb determinació i amb tots els instruments que estiguin a mà per fer davant els casos que suposin inseguretat per a la ciutadania”. En aquest sentit, no obstant, l’alcalde va demanar ahir, en una clara referència als missatges llançats per l’exalcalde del PP Xavier García Albiol, “no associar totes les punxades de llum a l’ocupació d’immobles” perquè “és irresponsable i no és coherent amb la realitat de la ciutat”.
D’altra banda, Endesa s’ha compromès a no facturar cap import per consum elèctric a les famílies dels pisos afectats per l’incendi del barri de Sant Roc fins que no puguin tornar a casa, i agilitarà els tràmits necessaris per donar d’alta de subministrament les vivendes provisionals que es facilitaran a les famílies desallotjades.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»