CiU condiciona la moció de censura de Badalona al debat sobre l'alcaldia

Falcó admet diferències en la negociació per l'estructura del govern

Declaracions dels grups de l’oposició a Badalona: Ferran Falcó (CiU), Jordi Serra (PSC) i Carles Sagués (ICV-EUiA). / ACN

2
Es llegeix en minuts
ACN / Badalona

Cordial i positiu. Així han definit els tres portaveus dels grups municipals del PSC, CiU i ICV-EUiA la trobada d'aquest dimarts en què s'ha començat a cuinar la moció de censura que tenen intenció de presentar contra García Albiol.

Segons el líder socialista, Jordi Serra, aquest dimarts s'ha creat un "bon clima" per començar a explorar les possibilitats reals de l'acord. "Es pot fer un govern millor", assegura.

També optimista es mostra l'ecosocialista Carles Sagués. "Hi ha una coincidència total que aquesta és una situació d'excepcionalitat que ens exigeix un gran exercici de responsabilitat", diu. Sagués ha detallat que durant la reunió s'ha compartit aquesta "visió general" de la situació actual a Badalona i espera que en pròximes reunions "es desgranin actuacions i propostes concretes".

Amb la mateixa visió positiva, però sense cap senyal d'eufòria s'ha pronunciat el cap de files de CiU, Ferran Falcó. "Hem parlat d'algunes qüestions de fons que tenen a veure amb les coses que ens uneixen, que amb l'estructura de govern, que és on està el moll de la qüestió".

Segons Falcó serà quan es parli sobre aquest tema quan es podrà valorar de veritat si hi ha possibilitat que la moció prosperi.

La federació nacionalista es mostra oberta a "explorar l'acord", però es manté ferma en la seva proposta, feta pública la setmana passada: "El govern no hauria de liderar cap dels caps de llista. No ens hem mogut de les nostres posicions", insisteix. Per Falcó aquest és un element clau de la negociació i no amaga que serà el principal escull.

Més reunions aquesta setmana

A partir d'aquest primer contacte d'aquest dimarts, en què s'ha volgut comptar amb la presència dels mitjans de comunicació, la resta de trobades es preveuen fer en secret i sense la pressió dels focus. El que sí que ha transcendit, no obstant, és que ja hi ha programades dues reunions més dels equips negociadors i, almenys una, seria aquesta mateixa setmana, segons ha revelat Carles Sagués.

En aquestes reunions es podrien començar a debatre temes polèmics, com l'organització del que seria el nou govern de la ciutat. El líder de CiU, Ferran Falcó, explica que en alguna d'aquestes dues pròximes reunions posarà sobre la taula la seva proposta d'elegir un alcalde amb "perfil tècnic" i que, en cap cas, sigui un dels tres caps de llista de 2011 .

Abans de les Festes de Maig

I és que encara que no s'ha fixat cap termini per tancar l'acord, PSC i ICV-EUiA volen que les negociacions no s'allarguin més del que és estrictament necessari. Preguntat per si el límit podrien ser les Festes de Maig de Badalona, que se celebren a principis d'aquell. A més, el portaveu socialista ha estat clar: "Encara falten dos mesos i això seria massa temps", diu Jordi Serra.

Notícies relacionades

En aquest mateix sentit s'ha posicionat el líder ecosocialista. "No hi ha terminis fixats, però haurien de ser terminis curts. No hem d'allargar-ho innecessàriament", afirma Carles Sagués respecte.

Llegiu altres informacions de la ciutat a l'edició local de Badalona