tu i jo som tres

Entre Barragán i Falete

1
Es llegeix en minuts

Aparició estel·lar deMel GibsonaEl hormiguero(Cuatro). APablo Motosli ha vingut com l’anell al dit que el famós actor hagi anat a Madrid per promocionar la seva última pel·lícula: la seva presència li ha servit per dotar de bon to muscular la celebració del programa número 500. I viceversa: a l’actor i als seus entorns del negoci del cine els interessa la plataforma televisiva deMotos. No se’n pot dir entrevista del que se li ha practicat en aquell plató. AEl hormiguero es treballa un altre registre: espuma, rialles, disfresses (ulleres i dents deBarragán) i molt de sifó. O sigui, posturisme per aconseguir un espectacle visual a través de l’habitual clima de broma queMotosha sabut construir amb segell propi: simpatia, netedat, ingenuïtat i constants referències a la infantil preadolescència. No és un retret.Motosno té la culpa que després, un cop acabat el sifó, no hi hagi als canals de televisió gairebé ni un sol espai on poder practicar aMel Gibson l’entrevista en profunditat que li correspon. Van tenir un petit problema amb aquest famós actor: va posar com a condició que només hi apareixeria assegut i mai dret. No van poder, doncs, incrustar-lo en els experiments deFlipyni en les xiripitiflàutiques cabrioles que se succeeixen habitualment al llarg del programa. Era una nit ideal per practicar a casa la contemplació televisiva de manera estereofònica; o sigui, mirar simultàniament aquest programa iEl intermediode La Sexta. I deixar només el so d’aquest últim, perquè hi haviaFaletecompetint, en clau irònica, amb elGibsond’El hormiguero. LatroupedeWyomingvan saber fer ambFaleteun exercici molt sucós. L’art del sarcasme és treball de guió, o sigui, text. Requereix escoltar-se amb atenció. És diferent de l’exercici de la broma d’El hormiguero, que és joc acrobàtic, posturista, impacte visual, exclusivament.

SEGUEIXEN BALLANT.–Ara l’anomenen ¡Más que baile!perquè¡Mira quien baila!el té registrat TVE. És igual: tot es queda en¡MQB!. El millor d’aquesta nit va ser quan al xiclet posterior, el programaMira quien mira,J. J. Vázquezli va preguntar a lanietísima:« ¿Alguna vegada has treballat amb algú a qui odies?». Resposta:«Jo no odio a ningú». Resposta exacta: aquesta senyora no ha treballat mai en tota la seva vida.