Estratègia empresarial

¿Quins errors solen cometre els CEO?

  • Mantenir les relacions amb els inversors i accionistes, identificar i fixar les prioritats segons el període; i definir les estratègies globals de la companyia són alguns de les responsabilitats dels CEO

¿Quins errors solen cometre els CEO?

Unsplash

2
Es llegeix en minuts
Lidia Álvarez Vellido
Lidia Álvarez Vellido

Redactora del suplemento 'actius'

ver +

Chief Executive Officer, més conegut com a CEO, és la persona amb més responsabilitat dins d’una empresa. Tot i que sol confondre’s amb la figura del president o del director general. En aquest sentit, el primer sol recaure sota la figura del fundador i, en el cas del segon, el seu rol és molt més operatiu. 

Així, les principals responsabilitats podrien resumir-se en: mantenir les relacions amb els inversors i accionistes, identificar i fixar les prioritats segons el període; i definir les estratègies globals de la companyia en àrees com IT, HR o Business. 

Amb tot això, des de Fresh People especifiquen alguns errors que solen cometre aquests càrrecs i que poden portar l’empresa a la fallida: No definir bé els rols que adoptaran els socis fundadors és un d’ells. «Tot i que sigui comú que en etapa inicial tots facin de tot, és important aportar claredat des de l’equip fundador, i no només des del ‘know how’, sinó des de les fortaleses de cadascú i on aporta valor real al projecte», especifiquen des de la companyia. 

Un altre dels errors més grans que se sol cometre és centrar-se a «apagar focs» i no transmetre una visió i un ‘roadmap’ ben definits. «De focs en tindràs, i molts, però posar focus únicament en ells i no transmetre la visió i el perquè fas el que fas al teu equip fa que el talent es desalineï, comunica i transmet la filosofia i valors així com la direcció estratègica de cap on aneu».

No ser part de l’equip és un altre error i la solució és mantenir relacions de qualitat, «no només amb els teus socis», escoltar el que demana el client intern i transmetre les expectatives que hi ha en ells també és important.

Quant a la contractació, fer-la de manera indiscriminada quant als becaris és una altra error. «Cada persona que entra al teu equip impacta, especialment en les primeres contractacions, contracta bé, amb sentit i troba aquest talent que vol créixer amb l’empresa, no et deixis portar per la pressió del temps».

Abusar de les reunions sol ser el principal error de tot càrrec amb responsabilitat i des de Fresh People aconsellen «deixar l’ego a casa i delegar» en aquelles persones que saben fer la seva feina i per això s’han contractat.

Buscar un creixement accelerat sense planificació o un perfil CTO sense tenir encara clar el producte són una altra de les fallades d’aquesta figura. A més, «no aprofitar el poder dels 1:1 per generar confiança i no acceptar que pot ser que hagis de fer el pas a algú millor que tu» són alguns errors més que cometen els CEO en la seva etapa professional. 

Notícies relacionades

Des de l’entitat donen alguns altres consells, com per exemple contractar un ‘seniority’ en àrees on els fundadors no tenen coneixements o experiències; així com treballar les bases de la cultura des de l’inici. Quant a això últim, des de l’entitat asseguren que les persones referents d’un equip seran els que s’encarreguin de fer-la escalar mentre vagi creixent la companyia, però no s’ha d’esperar que sigui molt tard, perquè això repercutirà en tots els processos i contractacions.

Finalment, buscar contínuament com fer-ho per continuar fomentant aquest compromís i reforçar la fidelització de l’equip és imprescindible, ja que «el talent no es motiva sol». 

Temes:

Empreses