Si la situació s’allarga

Foreo reforçarà la diversificació de productes com a resposta a l’escassetat de xips

  • Espanya és un dels cinc principals mercats de l’empresa de tecnobellesa a nivell mundial

Foreo reforçarà la diversificació de productes com a resposta a l’escassetat de xips

Activos

3
Es llegeix en minuts
María Refojos
María Refojos

Redactora del suplement 'actius'

ver +

L’escassetat de xips i els colls d’ampolla a la cadena de subministrament estan exercint pressió a la indústria tecnològica tensa i l’impacte s’ha deixat notar fins i tot en la temporada de regals. Els semiconductors acullen milers de milions de transistors i funcionen com el cervell de l’electrònica de consum. Perquè, encara que s’hagi advertit de les interferències a la indústria de l’automòbil, la telefonia mòbil, els ordinadors o les videoconsoles, el que és cert és que són un component essencial en la majoria d’aparells electrònics d’ús quotidià.

Una d’aquestes empreses ‘inesperades’ que s’està veient afectada és Foreo, empresa sueca de tecnobellesa, que abans de la campanya de compres nadalenques que va arrencar amb el Black Friday ja va advertir del risc de no poder atendre tota la demanda. «Al mig de la covid 19, vam veure que els consumidors s’inclinaven fortament cap al benestar i el mindfulness, categories tradicionalment dominades per Foreo, el que va provocar un augment vertiginós de la demanda dels nostres productes. Operem en l’àmbit de la innovació i la tecnologia intel·ligent, així que, per descomptat, ens afecta molt l’escassetat de microxips», va explicar el seu director general, Boris Trupcevic

Només a Espanya, que és un dels cinc principals mercats de Foreo a nivell mundial, van tancar el 2020 amb un creixement del 30% en les vendes. D’acord amb la companyia, durant l’‘any zero’ de la pandèmia es va vendre algun dels seus dispositius cada 10 segons. Al seu comunicat, Foreo instava els clients de la marca a anticipar-se a la possible carestia de productes per a Nadal i a fer les seves compres pel Black Friday. I, encara que l’empresa ha vist «un augment de les compres durant aquest període de temps», el creixement ha sigut comparable als anys anteriors, segons detalla Evan Lai, directora general de Foreo a Europa Occidental. 

Amb tot, la companyia de tecnologia orientada al sector de bellesa i cura personal ha aconseguit superar amb èxit la ‘prova de foc’ nadalenca i no han experimentat problemes derivats de l’escassetat de materials. «Totes les comandes dels consumidors arribaran a les seves cases sense imprevistos», assegura Lai. No obstant, la directiva afegeix que es tracta d’«una realitat dura per a moltes empreses i sectors de tot el món» i que en el cas de no trobar alternatives i dependre completament dels microxips, «es tornaran redundants i tots els productes desapareixeran». 

Foreo, que ha comercialitzat més de 20 milions de models de la gamma Lluna, el raspall de neteja facial ‘estrella’ de la marca llançat el 2013, no descarta canvis d’estratègia amb què adaptar-se a aquesta situació. «Una de les nostres estratègies de creixement és la diversificació de l’oferta de productes», assegura Evan Lai. Si la problemàtica dels semiconductors es mantingués en el temps, s’endinsarien en aquesta diversificació: «La nostra progressió natural es veuria accelerada i ens centraríem més en el desenvolupament de productes que no depenguessin dels microxips per si mateix». 

Notícies relacionades

Una altra de les fórmules és la de fabricar dispositius amb una vida mínima de 10 anys. «Els nostres productes estan construïts per durar, utilitzant materials de qualitat com la silicona de grau mèdic», detalla Lai. «Creiem que, com a empresa i com a consumidors, tots tenim el nostre paper i hem de ser responsables. Confiem tant en la durabilitat dels nostres productes que no es tracta que un client hagi de continuar comprant el mateix producte, es tracta que aquest client estigui alineat amb els nostres valors i confiï que cada producte que llancem i cada producte que el consumidor compra és de qualitat i és eficaç», afegeix.

Després d’un 2021 en què l’expansió digital i omnicanal han seguit sent els protagonistes després de l’impuls a les transaccions online registrat el 2020, per al curt termini l’empresa sueca planeja continuar treballant en aquestes vies de contacte amb el client i enfocar-se també en la penetració al mercat, «re/comprometent als nostres clients a través de serveis rellevants i de valor afegit i continguts interessants», segons planteja la directora general de Foreo a Europa Occidental. «Intentarem satisfer les necessitats dels hàbits de consum sempre canviants dels clients», conclou.

Temes:

Empreses