FINANÇAMENT

L’hostaleria alça el vol

Després de l’impacte de la Covid-19, Banco Santander ha recolzat restaurants i hotels amb més de 1.000 milions d’euros

3
Es llegeix en minuts

Des de l’inici de la crisi de la Covid-19, el sector del turisme espanyol ha sigut un dels més castigats. Juntament amb aquest col·lectiu, amb el qual està estretament vinculat, els negocis d’hostaleria i restauració han vist caure dràsticament els seus ingressos i reduir les seves plantilles. 

Conscients de la importància d’aquest sector per al PIB espanyol, i per continuar fent d’Espanya una potència turística a nivell internacional, referent quant a qualitat i a tradició, els seus treballadors han sigut un dels col·lectius prioritzats quant a ajudes per fer front a la situació derivada de la Covid-19, tant per part de les administracions públiques com de les empreses privades més destacades d’aquest país. Banco Santander també ha volgut estar al seu costat en aquests moments especialment difícils. 

Per això, durant els cinc primers mesos del 2021 ha finançat els seus 130.000 clients del sector de la restauració i l’hostaleria amb més de 1.000 milions d’euros. Totes són propostes de finançament d’hotelers i restauradors, destinades a poder mantenir la seva activitat en els moments de més restriccions i a alçar el vol ara que estan millorant les xifres de la pandèmia.

Un recolzament imprescindible

Un recolzament imprescindibleTal com destaquen representants de l’entitat financera, aquest suport «ha sigut determinant perquè molts empresaris hagin pogut seguir amb la seva activitat, en un sector que s’ha vist molt afectat per la crisi derivada de la pandèmia».

Els clients d’aquest sector, la majoria micropimes i autònoms, utilitzen amb molta freqüència els canals digitals. Per aquesta raó, i per continuar recolzant la seva activitat econòmica en aquest punt d’inflexió, Banco Santander també ha posat al seu servei solucions digitals per fer més fàcil el dia a dia dels negocis d’aquest sector, quant a la gestió i al cobrament. 

Els productes més demandats pels clients hotelers i restauradors han sigut els que fan referència al finançament, amb productes com la Pòlissa Multiproducte Empreses, el Lísing o la Línia de Crèdit a Curt Termini i, d’altra banda, els TPVs.

Sens dubte, en els negocis d’hostaleria i restauració és necessari disposar d’un sistema de cobrament eficient i segur, i que alhora redueixi l’ús dels diners en efectiu, poc recomanables durant la Covid-19. Amb aquest objectiu, destaca la iniciativa de l’entitat TPV Virtual, una passarel·la de pagament que permet realitzar reserves o cobrar a distància a través de plataformes com Bizum, Paygold, SMS, WhatsApp o correu electrònic, sense la necessitat d’utilitzar una pàgina web ni un TPV físic. El banc també ha llançat recentment Santander One Empreses, un nou format de compte especialitzat per facilitar la gestió dels negocis, i One Digital, que ofereix diferents eines i solucions digitals als negocis, amb l’objectiu de millorar la digitalització d’autònoms, microempreses i pimes. És una proposta exclusiva per a clients de Santander per impulsar la transformació digital i el progrés de les empreses. 

En aquest context, l’entitat financera també acosta a aquest sector Santander Zone i Santander Trade, plataformes que ajuden a empreses i a comerços a connectar amb nous clients i fer arribar els seus productes a qualsevol part del món. 

El 25% de clients 

Notícies relacionades

El 25% de clients Dels 130.000 clients amb qui el banc compta en aquest sector, el 68% dels restauradors són autònoms i el 60% dels hotelers està conformat per micropimes. Aquesta clientela està digitalitzada entorn del 60% i representa un volum de negoci de fins a 12.500 milions d’euros. El 2019, Banco Santander va crear una unitat específica d’atenció al sector hoteler, abocada a atendre les seves necessitats concretes i a recolzar aquests empresaris i autònoms en un moment especialment complicat per a ells. 

Amb una quota de mercat del 25% en petites i mitjanes empreses, Santander és el banc líder en aquest segment, la qual cosa reflecteix la missió de l’entitat de contribuir al progrés de les persones i les empreses.