Els espanyols, més interessats que mai a canviar de casa

  • El confinament augmenta les ganes de canviar de vivenda fins a màxims

  • De fet, segons dades de Fotocasa, la recerca de vivendes de lloguer es va disparar un 76%

Els espanyols, més interessats que mai a canviar de casa
Es llegeix en minuts

El Periódico

El confinament i la pandèmia han fet que les prioritats dels espanyols hagin canviat. Segons l’informe ‘Pulso digital’ d’Adevinta (propietària del portal immobiliari Fotocasa), sobre l’evolució i les tendències en els hàbits de consum, els espanyols mai van estar tan interessats a canviar de vivenda com el 2020. Segons les seves dades, després del confinament, la recerca de vivendes de lloguer es va disparar un 76%

Així mateix, va créixer el contingut en anuncis de lloguer, que al juny va augmentar un 29% respecte al període pre-Covid. Part d’aquest increment és a causa dels pisos de lloguer turístic que durant la pandèmia s’han passat al lloguer residencial o de llarga durada. De fet, segons l’estudi ‘Impacte de la pandèmia en el lloguer de vacances’ de Fotocasa, durant el 2020, el 64% dels propietaris que tenien una vivenda de lloguer turístic es va passar al lloguer residencial i un 49% pensa, de moment, quedar-s’hi de forma indefinida. Si comparem l’última setmana de l’any amb la primera, el contingut de lloguer gairebé es duplica, i se situa un 43% per sobre. 

Quant a l’interès pels anuncis de vivendes en venda, es produeix una tendència similar al lloguer, tot i que més moderada: a mesura que avança la desescalada, l’interès per la venda creix: al juny, els anuncis de vendes vistos van pujar un 31% vs. pre-Covid.

La demanda de vivenda es trasllada a la perifèria

En relació amb els tipus de vivenda més demanades entre abril i setembre del 2020, les tipologies més buscades als municipis de la província de Madrid van ser la casa adossada (86%), la finca rústica (72%), la casa-xalet (40%) i l’àtic (40%). D’altra banda, els loft (amb un descens del 30 %) són els que més han caigut respecte a l’any anterior. Als municipis de la província de Barcelona, les tipologies més sol·licitades van ser els apartaments (52%), la casa-xalet (49%), la casa adossada (30%) i les finques rústiques (22%).

Així mateix, a l’abril va augmentar la mitjana de recerca en nombre d’habitacions a la vivenda (quatre) en compra i es va mantenir al maig i al juny, cosa que ens indica un interès més gran per disposar de més espai a casa per poder teletreballar.

Rècord de visites a Fotocasa

En total, Fotocasa va incrementar un 23% les visites al juny en comparació amb el període pre-Covid, i va registrar un rècord d’interaccions amb la plataforma. Una tendència similar es va veure a Habitaclia, amb un augment de les visites del 14% el juny del 2020, respecte al període pre-Covid. Des d’aleshores, les xifres de trànsit de les dues plataformes han superat en tot moment les del 2019. Això mostra que mai abans els espanyols havien estat tan interessats a canviar de vivenda com el 2020.

Altres canvis d’hàbits

La Covid-19 ha accelerat el consum ‘online’ i ja són un de cada tres els espanyols que realitzen compres a través d’internet cada setmana, cosa que suposa un increment de més de 10 punts respecte a abans de la pandèmia. L’informe, realitzat per Adevinta Spain, destaca l’increment del pressupost destinat a la compra ‘online’. En el dia d’avui, un de cada quatre espanyols destina entre un 21% i un 50% del seu pressupost al consum per internet, pràcticament el doble del registrat abans de la Covid-19.

En aquest sentit, el 56% de les famílies espanyoles destinen entre 50 i 250 euros al mes en comerç ‘online’, 11 punts per sobre del pressupost destinat abans de la pandèmia.

Aquest increment del consum ‘online’ i de la digitalització també es veu reflectit en el comportament dels ‘marketplaces’ d’Adevinta Spain, que, amb l’impacte de la Covid-19, han incrementat el nombre de visites, usuaris actius i anuncis publicats el 2020 en comparació amb l’any anterior, amb pujades del 4%, el 3% i el 6%, respectivament.

Segons les dades analitzades a l’informe ‘Pulso digital’ d’Adevinta, el 62% dels espanyols investiguen i compren per internet, cosa que representa 19 punts més que abans de la Covid. Per la seva banda, l’«anar de botigues» ha experimentat un fort descens i s’ha reduït a la meitat, i ja són dos de cada tres els espanyols que, des de l’esclat de la Covid, prefereixen no trepitjar les botigues tradicionals ni per investigar ni per comprar. 

Et pot interesar

La possibilitat de veure els comentaris d’altres usuaris és un dels aspectes més valorats de la compra ‘online’, juntament amb la facilitat per comparar preus, la gran varietat d’oferta i productes i la comoditat. En aquest sentit, tres de cada quatre espanyols confien en les valoracions que llegeixen sobre els articles a internet i el 92% té en compte les opinions d’altres consumidors a l’hora de fer el clic, especialment quan són negatives. Així mateix, la meitat dels ciutadans no compren un producte o article si els comentaris són negatius.