El Col·legi de Periodistes distingeix la investigació del 'cas Maristes' d'EL PERIÓDICO
La demarcació Catalunya Central concedeix el premi Josep Maria Planas
La demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya ha concedit el V premi Josep Maria Planes a la investigació sobre els abusos sexuals en diversos col·legis dels Maristes publicada per EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
El premi distingeix els reporters Guillem Sànchez, Jesús González Albalat i María Jesús Ibáñez, per un treball que es va començar a publicar el 4 de febrer del 2016.
El jurat, que ha concedit el premi per unanimitat, estava compost per Josep Gifreu, Teresa Carreras, Vicenç Villatoro, Neus Bonet, Jordi Ventanas, Enric Badia i Joan Badia com a secretari.
El premi s'entregarà al setembre durant l'acte de conclusió de l'Any Josep Maria Planes (2016-2017), organitzat per reivindicar la vida i l'obra del precursor del periodisme d'investigació que va ser assassinat el 24 d'agost del 1936 per un escamot de la FAI a la carretera de l'Arrebassada de Barcelona.
El jurat ha ressaltat que en aquesta edició s'han presentat treballs de notable qualitat i que el premiat és digne de ser considerat continuador de la tasca de Planes.
Notícies relacionadesEn altres edicions s'han premiat els treballs d'Anuari Mèdia.cat sobre els silencis mediàtics 2011, elaborat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils; el documental 'Avi, et treuré d'aquí!', dirigit per Montse Armengou i Ricard Bales i emès pel programa 'Sense Ficció' de TV-3 el 19 de març del 2014; el periodista lleidatà Felip Solé pel seu documental 'Perseguits i salvats. Camins de nit i boira', i l'equip liderat per la periodista Anna Tejedor pel documental 'A la recerca del paradís' sobre el viatge de combatents de l'Estat per afegir-se al Gihad, emès el febrer del 2015 a l'espai '30 minuts'.
Els tres reporters d'EL PERIÓDICO van obtenir recentment el premi Ortega y Gasset de periodisme i el premi Ramon Barnils, del grup de periodistes del mateix nom, per la mateixa investigació.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- PRIMÍCIA Àudios | Els pensaments d’un assassí, gravats per un micròfon ocult al seu cotxe: «Ja es cansaran i faran aniversaris... Mai se’n va saber la veritat»
- Cita entre els dos dirigents Illa 'amnistia' Puigdemont i obre un nou marc de relacions amb Junts en la seva primera trobada a Brussel·les
- Dimarts 16 de setembre a les 19.00 hores El Periódico et convida a participar en un nou #afterwork amb Cristina Vallejo
- ACTUALITAT BLAUGRANA La jutge prorroga el cas Negreira i cita Laporta, Valverde i Luis Enrique per testificar al novembre
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- Educació superior Les universitats catalanes obren pas a la IA als plans d'estudis