EL DEBAT SOBIRANISTA
Suïssa està disposada a mediar però Exteriors nega tenir oferta
El Govern helvètic, "en contacte amb les dues parts", segons la radiotelevisió suïssa RTS
El Departament Federal d'Afers Exteriors (FDFA) suís està disposat a construir una plataforma de diàleg entre el Govern espanyol i les autoritats catalanes, segons ha informat la radiotelevisió pública suïssa RTS aquest divendres.
Opinió exprés
¿Mediadors? Som 5 milions
Director
Els membres del Govern d'aquest país alpí han detallat que "estan en contacte amb les dues parts", però s'han negat a fer qualsevol comentari sobre en quin punt estan les negociacions per no comprometre el procés.
Exteriors no té oferta
El Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació ha negat que Suïssa s'hagi ofert a mediar. Consultada per Europa Press, la portaveu ha desmentit així la informació.
Notícies relacionadesPer la seva part, el vicepresident català, Oriol Junqueras, ha optat per no confirmar ni desmentir la informació, i ha dit que "en tot cas s'anirà comprovant i algú confirmarà la font".
Aquest dijous, el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, va rebutjar la mediació reclamada pel president català, Carles Puigdemont, dimecres.
Referèndum a Catalunya Suïssa Carles Puigdemont Mariano Rajoy Independència de Catalunya Ministeri d'Afers Exteriors
- Gastronomia Dabiz Muñoz revela quant costa realment el seu exclusiu menú líquid
- Busos, informadors i peatge de la C-32 La factura del Govern per la crisi de Rodalies ja ascendeix a 5,2 milions d’euros, que reclamaran al Ministeri de Transports
- Al Congrés El PP, Vox i Junts assesten el primer cop del 2026 al Govern i tomben el decret de pensions per contenir mesures antidesnonaments
- Crisi ferroviària Puente: «A Rodalies hem fallat en coordinació i comunicació i els cessaments van en aquesta direcció»
- DIMECRES, 21 H Flick i les combinacions en la classificació de la Champions: «Només estarem pendents de nosaltres»
