SUPORT A L'OFENSIVA SOBIRANISTA
L'Associació Catalana de Municipis assessorarà els ajuntaments que vulguin fer consultes
L'organització preveu que es facin referèndums a totes les poblacions on es donin les circumstàncies polítiques adequades
El president de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM), Salvador Esteve, ha anunciat que l'entitat municipalista assessorarà tots els ajuntaments catalans que vulguin impulsar consultes als seus municipis.
En declaracions a Europa Press, Esteve (CDC) ha pronosticat que es faran consultes "a tots els municipis de Catalunya on es donin les circumstàncies polítiques" que ho possibilitin. Als municipis en què hi hagi una majoria de regidors a favor de la consulta "s'acabarà fent", ha assegurat el també alcalde de Martorell (Baix Llobregat).
Pròximes consultes
Notícies relacionadesEn la seva opinió, l'ACM té com a raó de ser "recolzar els municipis", i ha assegurat que entre els que té constància que volen promoure consultes destaquen Calders, Sant Pere de Torelló, Argentona, Caldes de Montbui (Barcelona), Serós (Lleida) i Figueres (Lleida), entre altres. Ha considerat que les consultes no només es faran en municipis petits i mitjans, com Arenys de Munt, i prova d'això és que Òmnium Cultural vol impulsar una consulta a Figueres, la segona ciutat més gran de la província de Girona, capital de la comarca de l'Alt Empordà.
Ha recordat que els ajuntaments no poden impulsar consultes sobre l'autodeterminació, però que entitats cíviques de cadascun dels municipis ho poden fer, com ha passat a Arenys de Munt (Maresme).
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura