La seguretat del veterà

icoy34380224 influencers  brianda fitz james stuart foto instag160620162324

icoy34380224 influencers brianda fitz james stuart foto instag160620162324

2
Es llegeix en minuts
Mikel Lejarza
Mikel Lejarza

President d'Atresmedia Cine

ver +

Segons el portal Digiday, un influencer d'Instagram amb uns 20.000 seguidors demana entre 10.000 i 20.000 dòlars per una campanya promocional, ja que el seu compte rep unes 500.000 impressions setmanals.

Però els gestors d'Instagram s'estan posant a investigar els seus usuaris per verificar les seves dades, ja que la majoria de les marques determinen el valor d'una estrella social pel seu nombre de seguidors, i això està provocant que milers d'influencers exagerin i falsegin la seva influència per poder obtenir més bene­ficis.

No és l'únic cas d'una cosa que comença a ser pràctica habitual de les xarxes socials, que compten amb molt pitjors sistemes de mesurament de l'eficàcia de la publicitat que altres suports més tradicionals i segurs per als anunciants com la tele, la premsa o la ràdio.

Un altre exemple. Segons Business Insider, Facebook ha hagut de tornar diners a diversos dels seus anunciants després que es conegués un error en el seu mesurament pel qual va cobrar com si hagués derivat trànsit a les pàgines dels anunciants, quan en realitat només havien sigut clics a la publicitat en vídeo.

Facebook va reconèixer el problema i va anunciar que havia començat a emetre reemborsaments amb les quantitats injustament cobrades. L'error en els seus sistemes va provocar que cobressin més clics dels que en realitat havia derivat cap als llocs web dels anunciants. L'equivocació es va mantenir durant un any i va perjudicar els anunciants que van utilitzar el format del carrusel de vídeo per promoure's en dispositius mòbils, que van pagar a Face­book indegudament per una publicitat que mai va ser generada.

Això explica per què, malgrat que part de l'atenció de l'audiència s'està desplaçant cap a noves plataformes, grans marques publicitàries segueixen apostant en les seves principals campanyes per la televisió. En els recents up fronts dels EUA es va anunciar que la inversió en espots en les principals cadenes no baixarà la temporada que ve dels 9.000 milions de dòlars, fet que suposa repetir les dades respecte a la temporada anterior. Això es deu al fet que la tele continua arribant a més gent que els anuncis digitals i proporciona una forma confiable perquè un anunci es vegi en una pantalla completa amb so i bona qualitat.

Notícies relacionades

Però el que més seguretat dona als anunciants és que la tele compta amb uns mecanismes de control d'usuaris molt fiables, que permeten garantir la rendibilitat i la visibilitat dels anuncis amb més certesa que en les xarxes socials.

Per als anunciants, un dels seus principals desafiaments és la creació de mecanismes de mesurament transversals adequats i fiables. I en aquest terreny els mitjans tradicionals sumen dècades d'avantatge respecte als més recents. És cert, el futur està en mans dels que són capaços de canviar les regles del joc, però en ocasions el joc depèn del fet que es mantinguin les regles. L'audiovisual es basa en la seva capacitat de generar continguts atractius, que costegen abonats i publicitat. I aquesta necessita mesuraments fiables com els que només ofereixen avui dia els veterans del lloc.