Fernando Alonso, preparat per a un calvari a la Xina

El pilot asturià ja sap que rodarà a més de tres segons de la lluita entre Mercedes i Ferrari

alonso-y-sainz

alonso-y-sainz / GREG BAKER (AFP)

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ

Ni la pluja que cau sobre el Circuit de Xangai i que acompanyarà tot el cap de setmana del GP de la Xina dissimularà el calvari que espera a Fernando Alonso amb el seu McLaren Honda. Les especials característiques del traçat semiurbà de la primera carrera a Melbourne van emmascarar en certa manera la situació. Però la Xina deixarà en evidència els problemes d'Honda que mantindran Alonso a més de tres segons per volta de la lluita entre els Mercedes i els Ferrari que animarà la carrera d'aquest diumenge (08.00 hora espanyola)

"Les característiques del Circuit Internacional de Xangai són molt diferents de Melbourne, i les seves rectes llargues i ràpides probablement exposaran les debilitats del nostre paquet més del que Albert Park va fer”, explica Eric Boullier, cap d'equip. "Esperem que el Gran Premi de la Xina sigui encara més difícil”, confirma Yusuke Hasegawa, cap d'Honda. El responsable dels motors japonesos de la F-1 va revelar algunes de les causes que han portat Honda a aquest desastre: en la recta oposada de 1.125 metres, Alonso deixarà de poder utilitzar la part elèctrica (150 cavalls menys) a falta de 450 metres. A més de perdre un temps enorme, fa que el cotxe consumeixi més, i per això, per si això fos poc, la resta de la volta haurà d'aixecar el peu i estalviar gasolina. Honda reconeix la patacada i anuncia un nou motor per al GP d'Espanya, però ningú els creu.

"MOLT DUR, MOLT DUR"

"És molt dur, molt dur”, reconeix Hasegawa al parlar de la seva situació. “És difícil expressar com n'és de dur. Estic enormement decebut. Per descomptat que vam notar que la majoria d'errors venien de la unitat de potència”. El gran error dels japonesos va ser pensar que que era massa fàcil, i va ser massa difícil aconseguir la nova tecnologia, aquest va ser el meu error”.

Honda va començar a experimentar el nou disseny per al 2017  —després de dos anys amb un rendiment paupèrrim—  amb el monocilindre en el banc de proves, però quan vam completar el motor V6 van sorgir molts problemes. Ens va decebre molt, però ja era massa tard, ens en vam adonar per Nadal. Des del gener ho vam entendre. Després d'entendre els problemes era el moment de confirmar l'especificació final, i ens vam haver de comprometre".

MASSA VIBRACIONS

La unitat de potència presenta massa vibracions, i això no ho van sentir durant les proves prèvies a la pretemporada. "L'únic que puc dir és que en les proves del dinamo (banc de proves) no vam tenir un problema així, tan gran. Quan vam afegir la caixa de canvis, els pneumàtics i la transmissió vam tenir una mica de ressonància. No estic culpant el xassís, ens en hauríem hagut d'adonar també en el banc de proves", explica.

Notícies relacionades

Fins a la carrera d'Espanya o Mònaco no esperen solucions: "No podem utilitzar tot el potencial del motor i no ho podem fer sense excedir el límit de durabilitat. El que hem de fer és transferir aquesta tecnologia al V6. I encara que l'hem de millorar, confiem poder-ho aconseguir. Si trobem una solució, haurem de canviar el motor per a la cinquena o sisena carrera, així que realment espero actualitzar la nostra especificació abans d'això, o en aquest període de temps”.

CARLOS SAINZ CONFiA EN LA PLUJA

“Tinc moltes ganes de provar el cotxe nou a Xangai, sens dubte més semblant a Barcelona que a Austràlia. A Montmeló vam acabar bastant contents amb l'equilibri del cotxe i crec que aquí podem ser més competitius. És un circuit que m'agrada, amb revolts diferents, revolts llargs, ràpids…”, explica Carlos Sainz, ansiós de repetir un 'top-ten' com a Austràlia.