Desapareix el revolt de Montmeló on es va estavellar Salom

El Circuit de Catalunya anuncia un acord amb els pilots de MotoGP per construir una nova xicana i evitar la corba maleïda

1
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS

El Circuit de Catalunya, considerat un dels millors traçats del món i que, del 27 de febrer al 2 de març, tornarà a comptar amb el privilegi d'albergar els 15 dies més importants de proves de tots els equips del Mundial de F-1, a més de tornar a acollir tres proves puntuables per als Campionats del Món de monoplaces, MotoGP i Rallycross, ha arribat a un acord amb la companyia Dorna, organitzadora del Mundial de motociclisme, la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) i l'agrupació de pilots, liderada per Valentino Rossi i Marc Márquez, per variar el traçat tradicional de motos i crear una nova variant o xicana per evitar el revolt 12, en què, el mes de juny passat, va patir un accident mortal el jove pilot mallorquí Luis Salom.

Amb la xicana,  que es construirà després del fatídic revolt 12, el traçat de motos tindrà tres metres menys que el de F-1: 4.655 contra 4.652

DUES XICANES SEMBLANTS

Després de diverses reunions, tant el circuit com els pilots han arribat a l'acord que el millor és que el Gran Premi de Catalunya es disputi, el cap de setmana del 9 a l'11 de juny, al traçat que ja utilitza la F-1, amb la variació que la xicana, posterior a la corba 12 (a la fotografia pintada de groc), es construirà uns metres abans que la ja existent per als monoplaces.

Notícies relacionades

Les obres, que començaran al mes de gener, faran que el traçat que utilitzaran les motos tingui tres metres menys que el de la F-1 (dels 4.655 metres dels cotxes es passarà als 4.652 de les motos), i se suprimirà el revolt de l'accident, que, a la fotografia, segueix pintat de gris. Aquest nou estrenyiment també evitarà que els pilots, especialment els de MotoGP, puguin encarar el revolt d'entrada a la meta de Montmeló a gran velocitat i, per tant, potser reduirà en uns quants quilòmetres per hora la velocitat punta a què arriben al final de la gran recta i que, sovint, supera els 340 quilòmetres per hora.