Anar al contingut

Amb el 'hashtag' #SmallSmurfsBigGoals

Dia Internacional de la Felicitat: 5 claus per ser feliç

Obsessionar-se amb la satisfacció permanent també és un problema

JAHMILA CANALE / BARCELONA

Cyril Delacour

Aquest dilluns, 20 de març, és el Dia Internacional de la Felicitat, una efemèride que se celebra des del 2013, quan l'ONU va instaurar la data per reconèixer el paper que té aquest sentiment en la vida de les persones.

Els éssers humans estem dissenyats per buscar la felicitat, i la principal aspiració de tot individu és trobar-la. Però moltes vegades no ho fem bé i cometem errors a l'hora d'intentar ser feliços. Un d'ells és portar aquesta idea a l'extrem i pensar que aquesta emoció ens ha d'acompanyar de manera permanent, quan tenir l'expectativa que sigui així produeix encara més insatisfacció. En canvi, permetre'ns ser infeliços de tant en tant ens fa més feliços.

Segons un estudi de la revista 'Nature', hi ha un aspecte purament genètic en la felicitat, però hi ha molts factors que influeixen en aquest estat: alguns no els podem controlar, però sí que podem modificar els hàbits per portar una vida més positiva i més saludable per a la nostra ment. A continuació, cinc claus per ser una mica més feliç:

SER TOLERANT AMB UN MATEIX 

Segons el psicòleg de Harvard Tal-Ben Sahar, una clau important per ser més feliç és aprendre a perdonar els propis fracassos: és impossible viure sense emocions negatives i s'ha d'aprendre a acceptar-les. Si ens obsessionem amb les emocions positives i ens neguem a les contràries, no serem capaços de disfrutar de la vida i ens endinsarem en un mar de baixa autoestima i depressió. Una vegada que acceptem que hi ha moments millors i pitjors, disfrutarem més dels millors i ens frustrarem menys en els pitjors. 

UNA COSA A LA VEGADA 

Una altra actitud que pot canviar la nostra vida per millorar és la d'anar a passos. És positiu saber concentrar-se en una cosa concreta i posar-hi la nostra energia per després passar a la següent. No és recomanable intentar ocupar-se de tot a la vegada o pretendre fer-ho, perquè resulta angoixant i ens sotmet a molt estrès. Sembla fàcil, però no ho és. Es tracta de saber desconnectar del que en aquest moment no som capaços de fer -per molt que ens preocupi-, i d'ocupar-nos d'una cosa a la vegada, la més important o urgent. 

FER ESPORT I MEDITAR

Segons aquest expert en positivisme psicològic, fer esport i meditar pot tenir molts beneficis per a la salut mental i per ser més feliç. No cal exagerar amb el gimnàs, sinó practicar prou exercici per segregar endorfines. A més, fer esport ajuda a sentir-se autorealitzat, descarrega estrès i fa que no es pensi en els problemes. Meditar, per la seva part, contribueix a agafar perspectiva davant els reptes de la vida, a superar les crisis i a tenir més fortalesa interior

ASSERTIVITAT 

L'assertivitat és un altre punt importantíssim en la vida de les persones. Moltes vegades no sabem com comunicar-nos amb els altres, com dir que alguna cosa ens ha molestat o com demanar el que necessitem sense crear un conflicte. La qüestió és que hem de comunicar les nostres necessitats i els nostres límits per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos i amb els altres. A més, és essencial que sapiguem identificar el que necessitem i fins on podem arribar o donar de si. Si no ho fem, ens reprimirem i renunciarem als nostres drets. Això sí, les coses s'han de dir des de la calma i la tranquil·litat, sense atacar els altres i parlant sempre de nosaltres mateixos i de com ens sentim, sense apuntar a l'altre amb el dit acusador

ESCOLTAR MÚSICA

Escoltar música que ens agradi també produeix molta felicitat i activa la nostra energia. En casos de tristesa, també ve bé per desfogar-se i acceptar el nostre dolor, per després superar-lo amb més forces. 

0 Comentaris