CAOS AERI
British Airways 'aixeca' el sistema informàtic i opera alguns vols
No obstant, serà una jornada de nombrosos endarreriments i cancel·lacions pels problemes acumulats
L'aerolínia anuncia que tornarà els diners als clients afectats
/
British Airways ha aconseguit aquesta nit resoldre part del problema informàtic que la va portar dissabte a anunciar una mesura dràstica: la cancel·lació de pràcticament tots els vols que tenien com a origen o destí els aeroports de Londres (Heathrow i Gatwick). Amb el sistema parcialment funcionant, la firma ha aconseguit aquest diumenge al matí que s'enlairessin alguns avions, encara que els problemes derivats del problema i del caos aeri continuaran durant els pròxims dies.
La companyia ha començat l'operativa de diumenge amb nombrosos endarreriments i cancel·lacions, però ha aconseguit que alguns dels avions poguessin començar les seves rutes habituals. A primera hora, per exemple, els vols des de Heathrow amb destí a Roma o Marsella han sortit a la seva hora, encara que més de la meitat dels vols havien sigut cancel·lats per endavant i la resta tenien importants endarreriments.
A Gatwick, en canvi, el panorama era força millor: més de la meitat dels vols de British Airways realitzats fins a les deu del matí han sortit a la seva hora, i només hi ha hagut una cancel·lació.
VOLS DES DE BARCELONA
A Barcelona, hi ha previstos aquest diumenge set vols operats per British Airways. El primer del matí ha sigut cancel·lat, i el segon, endarrerit gairebé quatre hores. Per a la resta de vols encara no hi ha notícies.
Fonts aeronàutiques recorden que quan hi ha problemes d'aquesta mena, les companyies necessiten "diversos dies, habitualment fins a una setmana", per recuperar la normalitat. És a dir: es preveu que els endarreriments i les cancel·lacions continuïn durant les següents jornades. "Tot i que una part del sistema informàtic ja funciona, hi haurà interrupcions en la previsió de vols perquè els avions i el personal estan fora de posició al voltant del món", va avisar la companyia en un comunicat emès dissabte a última hora. "Per favor, no aneu als aeroports llevat que tingueu una confirmació del vostre vol", afegia.
DEVOLUCIÓ DELS DINERS
Notícies relacionadesLa companyia, en el mateix comunicat, anunciava que els passatgers afectats "podran reclamar una devolució íntegra" o canviar el seu bitllet per a un viatge futur fins a final de novembre del 2017. A més, demanava als clients que guardessin els rebuts per fer les corresponents compensacions en el cas que en corresponguin.
A més, avisava que a poc a poc aniria enviant les maletes retingudes als aeroports als seus clients.
- Publicada a Austràlia Enquesta prohibida de les eleccions a Catalunya: quart sondeig
- La malaltia continua desbocada a Catalunya i ja registra més d’11.000 casos
- Marisol, retrat d’un mite vivent
- Informe El 70% de les nenes deixen l’esport
- Judici a l’expresident dels EUA La defensa deTrump i Stormy Daniels s’embranquen en un combat ferotge
- Consum ¿És millor apagar i encendre la calefacció o mantenir-la a temperatura constant?
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Publicada a Austràlia Enquesta prohibida de les eleccions a Catalunya: quart sondeig
- Explicació a TikTok Posar sal a les plantes: ¿per què serveix aquest truc?
- Cobertura Un truc per tenir wifi a tota la casa