CAOS AERI

British Airways 'aixeca' el sistema informàtic i opera alguns vols

No obstant, serà una jornada de nombrosos endarreriments i cancel·lacions pels problemes acumulats

L'aerolínia anuncia que tornarà els diners als clients afectats

 

  / AP / FRANÇOIS MORI

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

British Airways ha aconseguit aquesta nit resoldre part del problema informàtic que la va portar dissabte a anunciar una mesura dràstica: la cancel·lació de pràcticament tots els vols que tenien com a origen destí els aeroports de Londres (Heathrow Gatwick). Amb el sistema parcialment funcionant, la firma ha aconseguit aquest diumenge al matí que s'enlairessin alguns avions, encara que els problemes derivats del problema i del caos aeri continuaran durant els pròxims dies.

La companyia ha començat l'operativa de diumenge amb nombrosos endarreriments i cancel·lacions, però ha aconseguit que alguns dels avions poguessin començar les seves rutes habituals. A primera hora, per exemple, els vols des de Heathrow amb destí a Roma Marsella han sortit a la seva hora, encara que més de la meitat dels vols havien sigut cancel·lats per endavant i la resta tenien importants endarreriments.

A Gatwick, en canvi, el panorama era força millor: més de la meitat dels vols de British Airways realitzats fins a les deu del matí han sortit a la seva hora, i només hi ha hagut una cancel·lació.

VOLS DES DE BARCELONA

A Barcelona, hi ha previstos aquest diumenge set vols operats per British Airways. El primer del matí ha sigut cancel·lat, i el segon, endarrerit gairebé quatre hores. Per a la resta de vols encara no hi ha notícies.

Fonts aeronàutiques recorden que quan hi ha problemes d'aquesta mena, les companyies necessiten "diversos dies, habitualment fins a una setmana", per recuperar la normalitat. És a dir: es preveu que els endarreriments i les cancel·lacions continuïn durant les següents jornades. "Tot i que una part del sistema informàtic ja funciona, hi haurà interrupcions en la previsió de vols perquè els avions i el personal estan fora de posició al voltant del món", va avisar la companyia en un comunicat emès dissabte a última hora. "Per favor, no aneu als aeroports llevat que tingueu una confirmació del vostre vol", afegia.

DEVOLUCIÓ DELS DINERS

Notícies relacionades

La companyia, en el mateix comunicat, anunciava que els passatgers afectats "podran reclamar una devolució íntegra" o canviar el seu bitllet per a un viatge futur fins a final de novembre del 2017. A més, demanava als clients que guardessin els rebuts per fer les corresponents compensacions en el cas que en corresponguin.

A més, avisava que a poc a poc aniria enviant les maletes retingudes als aeroports als seus clients.

Temes:

Aerolínies