Tornen els documentals sobre moda a Barcelona

El Moritz Feed Dog celebra la seva segona edició del 10 al 13 de març

moritz-feed-dog

moritz-feed-dog

2
Es llegeix en minuts
SARA ANDRADE / BARCELONA

Fa un any que aquest festival obria les portes amb tota la pompa. Era el primer Festival de Cine Documental sobre Moda a Espanya i el seu èxit va ser absolut, amb 3.400 assistents. Hi ha molts motius que ho expliquen, el principal és que la moda està a tot arreu i la respirem diàriament. És un fenomen que no podem obviar perquè no només és un negoci que mou milers de milions a l'any, sinó que també es considera art i cultura a la vegada.

El 2015 va ser un any de documentals importants que el Moritz Feed Dog (http://moritz.feeddog.org/) va saber mostrar. ¿Com oblidar el descobriment d'Iris Apfel? Va ser el seu any i el documental d'Albert Maysels ens va mostrar una Iris com ningú ho havia fet abans. Però no només d'Iris va anar el 2015, també va anar de Dior i del seu exdirector creatiu Raf Simons a 'Dior and I'; un documental en què es mostrava com el geni de la passarel·la creava la seva col·lecció d'alta costura en només vuit setmanes.

El Moritz Feed Dog també es va fixar en Twiggy, la icona dels 60 que va capgirar, com faria Kate Moss, els cànons de la moda. Per descomptat, es va parlar de 'street style', del desaparegut dissenyador Miguel Aldrover i de 'mods' i rockers. El Festival va portar verdaderes joies documentals, per això el seu retorn a la ciutat no és gens estrany.

Cita al març

La segona edició encara no ha dit quina serà la seva programació, però sí les dates, que seran del 10 al 13 de març als cines Aribau Club Sala 2. En aquesta ocasió, el festival tindrà taules rodones com en l'anterior, també presta una especial atenció als fotògrafs que, diu, són els grans noms de la moda encarregats de donar-la a conèixer al llarg dels segles XX i XXI. El carrer com a font d'inspiració diària per a la moda torna a estar present en la segona edició.

Notícies relacionades

Charo Mora, l'especialista en cultura de moda, és igualment encarregada d'orquestrar el Moritz Feed Dog. Serà ella qui proposarà un recorregut per l'univers de la moda que no només es pot explicar des de la perspectiva dels creadors sinó que va més enllà.

Darrere el festival hi ha la marca Moritz, que una vegada més s'associa a la moda com ja ho va fer amb Modafad, Bread&Butter i 080 Barcelona Fashion. També el festival de documental musical In-Edit, considerat el pare del Feed Dog.