Sentència ferma
El Tribunal Suprem confirma que José María Iñigo no va morir per l’amiant de RTVE
L’alt tribunal rebutja el recurs interposat per la seva viuda per unificar doctrina en aquest tipus de casos

La batalla judicial de la família de José María Iñigo contra RTVE arriba a la seva fi. El Tribunal Suprem ha ratificat la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid que va declarar que l’amiant present als platós de RTVE no va ser el causant de la mort del presentador, de manera que va rebutjar el recurs interposat per la seva viuda per unificar doctrina en aquest tipus de casos, segons informa l’agència Efe.
Íñigo va morir el 2018 a causa d’un mesotelioma maligne pleural del qual va ser diagnosticat el 2016 i abans de morir va iniciar un procés perquè es reconegués que patia una malaltia professional. La seva família va continuar el procés i va presentar una demanda contra la Corporació de Ràdio Televisió Espanyola, la mútua Fraternidad Muprespa, l’Institut Nacional de la Seguretat Social i la Sociedad Española de Radiodifusión S.A.
Notícies relacionadesAl principi del 2021, el Jutjat Social número 2 de Madrid va donar la raó a la família d’Iñigo, ja que hi havia «elements sòlids» per relacionar l’aparició de la malaltia, i va indicar en la seva sentència que l’activitat del presentador es va dur a terme de forma continuada a l’Estudio 1, «amb una gran presència d’amiant friable, com acredita el fet que es van dipositar a l’abocador 113.040 quilos de residus». «Va estar en contacte amb l’amiant en el moment de més perill d’exposició», afirmava aquesta sentència.
EN ELABORACIÓ.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Castells La Colla Vella de Valls regna en una diada del Primer Diumenge de Santa Tecla 'total' a Tarragona
- Durant el segon trimestre Els aranzels de Trump llasten la indústria més del previst i l’economia catalana retalla el seu creixement
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick se surt amb la seva: de l’avís dels egos al triomf d’«un equip»
- Aquest estiu El ‘top manta’ es dispara a Catalunya: 139.200 falsificacions requisades valorades en 26 milions d’euros
- Relacions entre socis Junqueras respon al Govern: «Si veu inassumible el finançament, per a nosaltres seran inassumibles els Pressupostos»