A LES 21.25 HORES
‘Salvados’ a La Sexta: Gonzo analitza aquesta nit les connexions de Vox amb la ultradreta mundial
El periodista es desplaçarà a una convenció internacional a Roma en què grups d’extrema dreta comparteixen experiències i dissenyen estratègies polítiques

La Sexta emet aquesta nit, a les 21.25 hores,una nova entrega de ‘Salvados’. En aquesta ocasió, l’espai presentat per Gonzo analitzarà el bon moment que la ultradreta viu en l’actualitat. Consolidada políticament a França, Itàlia o Polònia, entre d’altres, va irrompre amb força a Espanya de la mà de Vox. Actualment té 52 diputats al Congrés i, en l’àmbit autonòmic, condiciona les polítiques a Madrid, Andalusia i Múrcia.
¿És casual aquest auge? ¿què tenen en comú amb Donald Trump? ¿quines connexions té Vox a nivell internacional amb aquests moviments ultraconservadors? ¿els han ajudat amb les seves tàctiques? ¿com es financen?
Notícies relacionadesL’equip de ‘Salvados’ respondrà a aquestes preguntes en un programa especial, ‘La gran familia de Vox’, en què es descobriran les connexions del partit de Santiago Abascal a nivell mundial. Una de les parades de ‘Salvados’ és a Roma, on Gonzo va a una convenció internacional en què grups d’extrema dreta comparteixen experiències i dissenyen estratègies polítiques. Allà, el periodista gallec parla amb alguns dels assistents, comMarion Maréchal Le Pen, del Front Nacional francès,o Hermann Tersch, periodista i eurodiputat de Vox.
Un altre dels aspectes que tractarà Gonzo és el del maneig per part d’aquests moviments de les xarxes socials, en què sovint grups ultres marquen l’agenda política a través de la difusió de mentides i ‘fake news’. Precisament les xarxes socials van ser el germen dels ‘escraches’ de grups ultres que van patir les famílies deJosé Luis Ábalos, ministre de Transport, iIrene Montero, ministra d’Igualtat. Tots dos explicaran a Gonzo com van viure aquests ‘escraches’ i si coneixen qui hi havia darrere aquestes manifestacions.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car
- Reunió el 2 de setembre Illa cita Renfe i Adif per reclamar actuacions «urgents i estructurals» que millorin el servei de Rodalies