A LES 21.25 HORES
‘Salvados’ a La Sexta: Gonzo analitza aquesta nit les connexions de Vox amb la ultradreta mundial
El periodista es desplaçarà a una convenció internacional a Roma en què grups d’extrema dreta comparteixen experiències i dissenyen estratègies polítiques

La Sexta emet aquesta nit, a les 21.25 hores,una nova entrega de ‘Salvados’. En aquesta ocasió, l’espai presentat per Gonzo analitzarà el bon moment que la ultradreta viu en l’actualitat. Consolidada políticament a França, Itàlia o Polònia, entre d’altres, va irrompre amb força a Espanya de la mà de Vox. Actualment té 52 diputats al Congrés i, en l’àmbit autonòmic, condiciona les polítiques a Madrid, Andalusia i Múrcia.
¿És casual aquest auge? ¿què tenen en comú amb Donald Trump? ¿quines connexions té Vox a nivell internacional amb aquests moviments ultraconservadors? ¿els han ajudat amb les seves tàctiques? ¿com es financen?
Notícies relacionadesL’equip de ‘Salvados’ respondrà a aquestes preguntes en un programa especial, ‘La gran familia de Vox’, en què es descobriran les connexions del partit de Santiago Abascal a nivell mundial. Una de les parades de ‘Salvados’ és a Roma, on Gonzo va a una convenció internacional en què grups d’extrema dreta comparteixen experiències i dissenyen estratègies polítiques. Allà, el periodista gallec parla amb alguns dels assistents, comMarion Maréchal Le Pen, del Front Nacional francès,o Hermann Tersch, periodista i eurodiputat de Vox.
Un altre dels aspectes que tractarà Gonzo és el del maneig per part d’aquests moviments de les xarxes socials, en què sovint grups ultres marquen l’agenda política a través de la difusió de mentides i ‘fake news’. Precisament les xarxes socials van ser el germen dels ‘escraches’ de grups ultres que van patir les famílies deJosé Luis Ábalos, ministre de Transport, iIrene Montero, ministra d’Igualtat. Tots dos explicaran a Gonzo com van viure aquests ‘escraches’ i si coneixen qui hi havia darrere aquestes manifestacions.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos