Pisos turístics
Gonzalo Bernardos té el culpable de dinamitar el mercat de l’habitatge: «Mirar cap a un altre costat…»

El Govern espanyol està decidit a posar límit a l’expansió dels pisos turístics i acabar amb la gran oferta il·legal de pisos de lloguer de curta durada que agreuja el problema de l’accés a l’habitatge. A Barcelona, per exemple, hi havia 10.000 pisos de lloguer turístic amb llicència el 2024, amb la intenció de l’alcalde Jaume Collboni que el 2028 no n’hi hagi cap.
L’economista i professor d’Economia de la Universitat de Barcelona Gonzalo Bernardos ha explicat la seva visió sobre l’emergència habitacional i sobre «si el lloguer turístic dinamita el mercat de l’habitatge». Sota el seu punt de vista, a Espanya «s’ha fet malament» la regulació d’aquest tipus de pisos.
«En primer lloc, a cap barri hi ha d’haver més del 5% d’habitatges d’ús turístic», sintetitza en un pòdcast al costat de l’advocat Juan Carlos Rodríguez Tur. «En segon, ha de ser un edifici independent, hem de catalogar aquests habitatges com a activitat econòmica, igual que un hotel, han de pagar IVA».
«Hem de generar estrelles per clarificar quin tipus d’establiment és. I s’han d’exigir una sèrie de prestacions: la ventilació, els metres quadrats de les habitacions, com fer la cuina…», continua.
«Finalment, els fem pagar una taxa turística i una part d’aquesta taxa va per a millores del barri i una altra a millores de la ciutat», conclou Bernardos.
Notícies relacionades
Segons el professor, això és el que s’hauria d’haver fet des del primer moment. No obstant, el problema rau en el que ha fet l’Administració. «¿Què ha fet? Doncs com sempre, mirar cap a un altre costat…».
Malgrat la situació respecte als lloguers, l’economista vaticina que el 2025 arriba amb canvis econòmics que seran positius per a la ciutadania i ajudaran a un creixement de l’economia, i assegura que «veurem els joves comprar massivament un habitatge».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032