Mercat immobiliari
La Generalitat compra 743 pisos a un fons inversor per destinar-los a lloguer social
Amb aquesta operació, que ha sigut possible gràcies al dret de tempteig i retracte, el Govern arriba al miler d’habitatges dins del pla de crear-ne 50.000 per al 2030
El Govern comprarà el desembre 450 habitatges de bancs per destinar-los a lloguer social

La Generalitat ha comprat 743 pisos al fons inversor Divarian Propiedad, que els havia posat a la venda i on viuen famílies inscrites en el programa de lloguer social Reallotgem. L’operació, ha destacat la consellera de Territori i Habitatge, Sílvia Paneque, «és la compra més gran d’habitatge per tempteig i retracte que ha realitzat mai un Govern» i ha costat 72 milions d’euros. Aquest paquet d’immobles se suma als 450 pisos que fa poc més de dos mesos van ser adquirits a ImmoCaixa, en en aquest cas per valor de 30,5 milions. En els dos casos, els pisos passen a incorporar-se al pla que preveu crear 50.000 nous habitatges assequibles per al 2030.
«Aquest miler de pisos se sumarà als 4.000 que es troben ja en fase de producció, amb la qual cosa tenim més de 5.000 habitatges enmarxa», ha remarcat aquest dimecres Paneque, satisfeta per estar ja a punt d’aconseguir el 10% del parc compromès. La consellera de Territori ha indicat també que en els solars posats a disposició de la Generalitat pels ajuntaments, «es podrien posar també en marxa 25.000 unitats més, tot i que en aquest cas cal parlar amb els promotors privats».
Famílies vulnerables
Una de les condicions que més ha convençut l’Agència Catalana de l’Habitatge per entrar en aquesta operació ha sigut la distribució territorial dels habitatges ara adquirits, que es troben en municipis de tot el territori català. «A més –ha indicat la consellera– d’aquesta manera generem un estalvi de gairebé sis milions d’euros anuals, que són els diners que la Generalitat pagava al fons a canvi que aquest continués allotjant aquestes famílies del programa Reallotgem». Aquest pla social, en què actualment participen unes 1.400 llars, consisteix que els inquilins, persones que han viscut una execució hipotecària, paguen una renda ajustada als seus ingressos i la Generalitat completa fins al pagament de la renda al propietari fins al límit establert per la llei.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos